10 faktów o inbound marketingu, które warto znać

Marzena Mojsiewicz
8 lipca 2020

W świecie biznesu dużo się mówi o inbound marketingu, zwanym też marketingiem przychodzącym.

Dla przypomnienia, czym jest marketing przychodzący - jest to metodologia biznesowa polegająca na przyciąganiu i pozyskiwaniu klientów poprzez dostarczenie im odpowiednich i przydatnych treści (maksymalnej wartości) oraz budowania ich zaufania do Twojej firmy oraz zadowolenia i lojalności.

Dowiedz się więcej o inbound marketingu >

Strategiczny marketing przychodzący (inbound marketing) jest skuteczny, ponieważ nie zakłóca i nie przerywa ciągu działań potencjalnych klientów, natomiast przyciąga ich i daje im możliwość zdobycia informacji oraz wiedzy, dzięki której znajdą odpowiedzi na swoje pytania, lepiej poradzą sobie z problemami i wyzwaniami, jednocześnie budując zaufanie do Twojej firmy i odkrywając, jak Twoja oferta może im pomóc. 

Jeśli myślisz o zastosowaniu inbound marketingu w swojej firmie, mam dla Ciebie...

10 faktów o inbound marketingu, które warto poznać.

  1. Marketing przychodzący faktycznie oszczędza pieniądze, ponieważ kosztuje 60% mniej niż tradycyjne taktyki marketingowe. Ponadto nie marnujesz już pieniędzy na taktyki marketingowe, które nie są tak wartościowe. Co to oznacza - lepszy zwrot z inwestycji w marketing.
  2. 84% internautów w Polsce szuka produktów i usług online. Oznacza to, że tworząc przydatne i odpowiednie treści online, pozwalasz tym użytkownikom znaleźć CIEBIE.
  3. Firmy, które korzystają ze strategicznego marketingu przychodzącego, odnotowały 55% wzrost liczby potencjalnych klientów dzięki zwiększeniu liczby stron docelowych z 10 do 15.
  4. 34% wszystkich wygenerowanych leadów pochodziło z inbound marketingu (w 2018 roku).
  5. Korzystając z inbound marketingu, można podwoić średni współczynnik konwersji w witrynie z 6% do 12%.
  6. 90% klientów korzysta z niestandardowych treści, które są im dostarczane w ramach strategii i kampanii marketingu przychodzącego.
  7. 79% firm, które korzystały z bloga, odnotowało pozytywny zwrot z inwestycji (ROI) w marketing przychodzący.
  8. Firmy, które wykorzystują inbound marketing w większym zakresie niż outbound, oszczędzają średnio 20 000 rocznie.
  9. 78% małych firm korzystających z marketingu przychodzącego pozyskuje nowych klientów za pomocą marketingu w mediach społecznościowych.
  10. Wdrażając bloga na swojej stronie, możesz zwiększyć ilość indeksowanych w wyszukiwarce stron o 434% i zwiększyć indeksowane linki o 97%.

Dowiedz się więcej o Inbound Growth - metodzie na rozwój i wzrost Twojego biznesu.

Clean & Elegant
Fully Responsive

To też powinno cię zainteresować

te wpisy o Marketing

Nie przegap nowych wpisów