Facebook rządzi się swoimi prawami. Co jakiś czas wprowadza zmiany, które nie tylko zaskakują przeciętnego użytkownika, ale również grafików, którzy prowadząc Social Media swoim klientom muszą być stale na bieżąco ze zmieniającymi się wielkościami poszczególnych grafik. Odpowiednio dobrany obraz buduje spójny wizerunek marki jak i jej przekaz. W tym artykule zebraliśmy w jednym miejscu aktualne wymiary i wskazówki, które ułatwią Wam przygotowanie przyciągających uwagę grafik na Facebooku.
Wymiary minimalne rekomendowane przez Facebook nie zawsze dobrze się prezentują. Warto zastosować rozdzielczości nieco większe, dzięki temu unikniemy np. rozmyć i niewyraźnych napisów.
Przygotowaliśmy dla Was zoptymalizowane szablony, dostępne do pobrania na końcu tego artykułu, które ułatwią Wam rozpoczęcie pracy.
Kolejnym krokiem będzie wypełnienie grafiki przykuwającą uwagę treścią, która potencjalnie ma zachwycić jej odbiorcę. Dla osób początkujących, które stawiają dopiero pierwsze kroki w tworzeniu grafik, pomocne przy ich wykonaniu będą darmowe programy, jak np. Canva, gdzie szereg szablonów, wzorów i kolorów, pozwoli na szybkie złożenie elementów w estetyczną całość. Dla osób posiadających jednak pewną wiedzę i umiejętności w tym temacie, polecamy oczywiście niezastąpiony Photoshop.
Przy tworzeniu grafiki ważne są 3 elementy: spójność, treść i kolorystyka. Chodzi o to, aby całość, łącznie z tym co zamierzamy opublikować w przyszłości, tworzyła spójny wizerunek. Postarajcie się, aby kolorystyka, kształty, czy fonty były do siebie podobne. Będą wtedy utożsamiane z daną marką, a ich zgodność da możliwość stworzenia przejrzystej grafiki, która zainteresuje odbiorców i przyczyni się do zwiększenia rozpoznawalności w mediach społecznościowych. Ważne jest też, aby nie przesadzić ze zbyt dużą ilością treści na danej grafice. Przeładowana tekstem, elementami graficznymi, czy też zbyt krzykliwymi kolorami zakłóci jej przekaz.
Jeśli chodzi o ogólne techniczne wytyczne dotyczące grafiki, to zalecamy zastosować następujące parametry:
Aby grafiki dobrze się wyświetlały, trzeba jeszcze ustawić ich odpowiednie proporcje, a w tym pomoże Wam poniżej przygotowana rozpiska.
Optymalna rozdzielczość to kwadrat o wymiarach 900 × 900 px. Dzięki temu grafika będzie się dobrze wyświetlać na każdym rodzaju urządzenia.
Tu sposób wyświetlania grafiki zależy od urządzenia, na którym ją oglądamy, inaczej będzie wyglądać na urządzeniach mobilnych, a inaczej na komputerach.
Na komputerach wyświetlany jest rozmiar 820 × 312 px, a na urządzeniach mobilnych 820 × 461 px. Ważne jest, aby tekst i istotne elementy umieszczać w centralnej części obrazu, dzięki czemu nic nie zostanie ucięte.
Tak jak w przypadku statycznej grafiki, tak i tutaj format wyświetlania zależy od urządzenia. Rekomendowana rozdzielczość wideo to 1920 x 730 px. Ważna jest też długość filmu, która powinna mieścić się w przedziale 20-90 sekund.
Facebook oferuje możliwość umieszczenia grafiki w różnych formatach, dzięki czemu możemy stworzyć posty w formie:
Zalecana rozdzielczość to 1200 × 628 px, dzięki której Facebook nic nie przytnie, nawet na urządzeniach mobilnych.
Aby poprawnie się wyświetlała, powinna mieć wymiary 1200 × 628 px.
Grafiki pod ten rodzaj reklam, przesuwanych kolejno palcem w prawo/lewo, powinny być przygotowane w kwadracie, najlepiej o wymiarach 1080 x 1080 px. Trzeba też pamiętać o ilości kart, nie mniej niż 2, ale nie więcej niż 10.
Aby grafika miała odpowiednią jakość i ostrość, należy ustawić ją do wymiaru 1640 × 856 px. Będzie dobrze się wyświetlać zarówno na urządzeniach mobilnych jak i na komputerze.
Wymiary zastosowanie do tej formy przekazu powinny być ustawione na 1080 × 1920 px., dzięki czemu widoczny będzie cały obraz.
Na fanpage istnieje możliwość dodania zdjęcia w części informacyjnej, które w sekcji „O nas” jest widoczne w rozmiarze 1200 × 445 px, natomiast na stronie głównej fanpage widać tylko jej fragment o wielkości 800 × 445 px.
Stosując się do powyższych zaleceń i wskazówek, stworzysz estetyczne grafiki, które sprawią, że Twój fanpage będzie bardziej atrakcyjny i zwiększy zainteresowanie potencjalnych odbiorców.
Dla ułatwienia Wam zadania, tak jak obiecywaliśmy na początku, mamy dla Was gotowe szablony grafik do pobrania w formacie .psd. (do użycia w Photoshop).
Szablony są spakowane w pliku .zip (po wypełnieniu formularza, rozpocznie się pobieranie pliku). Plik zostanie również wysłany na Twój adres email.
Powodzenia! :)