Black Friday, w tym roku startujący punktualnie o północy w piątek 27 listopada, to szczególny dzień nie tylko dla konsumentów, ale także dla przedsiębiorców. O ile dla tej pierwszej grupy trwa on 24 godziny, tak dla przedsiębiorców przygotowania zaczynają się nawet na kilka tygodni wcześniej. W niektórych przypadkach nawet kilka miesięcy.
Właściciele sklepów internetowych z wyprzedzeniem przypominają swoim klientom o zbliżającym się najważniejszym piątku w roku dla branży e-commerce. Posty w mediach społecznościowych odsłaniają kolejne szczegóły nadchodzących promocji, niektórzy inwestują też w płatną promocję czy wysyłają newslettery do bazy swoich klientów. Krótko mówiąc, trzeba się postarać, by przekonać odbiorców, że w ostatni piątek listopada koniecznie powinni skorzystać z nadarzającej się okazji, która już się nie powtórzy.
Jednak nie tylko sklepy muszą przygotowywać się na „Czarny Piątek”. Restauracje również zawczasu powinny pomyśleć, w jaki sposób czerpać korzyści z tego szczególnego dnia. W końcu kupujący są głodni, będą więc szukać okazji na szybki lunch, obiad czy przekąskę. Skorzystanie z szaleństwa zakupów może oznaczać również duży zysk dla Twojej restauracji.
W tym roku cała akcja jest o tyle trudniejsza, że możemy poruszać się jedynie w obszarze usług na wynos i z dowozem. Odpada zatem opcja z reklamą w lokalach, która świetnie sprawdziłaby się np. w pobliżu centr handlowych i głodnych (nie tylko promocji) konsumentów. Jednak kreatywny marketing i na to znajdzie sposób, bowiem wszystko możemy sprawnie przeprowadzić… w trybie online. To również kolejny dowód na to, jak ważne jest aktywne prowadzenie profilów social media nawet podczas pandemii. Możemy zatem całą kampanie przekierować na Facebook i poprzez niego dotrzeć do potencjalnych klientów.
Wielu kupujących w „Czarny Piątek” będzie obserwować media społecznościowe w poszukiwaniu najlepszych ofert. Jeśli już korzystasz z mediów społecznościowych do promowania swojej restauracji, rozważ umieszczenie serii specjalnych postów z okazji zbliżającego się Black Friday. Będą potęgowały one napięcie i odliczały czas do startu ofert specjalnych, jeśli takie przewidujesz. Możesz również opublikować post na Facebooku późnym wieczorem dzień wcześniej. Następnie powiedz swoim obserwatorom następnego ranka, że witasz kupujących w „Czarny Piątek” i zachęć, aby robiąc sobie przerwę w zakupach, zjedli dobry posiłek. Oferując jedocześnie kupony zniżkowe lub specjalne zestawy jedzenia, dostępne jedynie w tym dniu i w atrakcyjnej cenie, wygrasz ten wyścig o konsumenta. Poszukiwacze ofert specjalnych w Black Friday będą o wiele bardziej skłonni skorzystać z takiej opcji, niż z ofert regularnych, ogólnodostępnych. Pamiętaj, aby być szczerym i jeśli planujesz zniżki, to nie zawyżaj celowo cen wcześniej, aby na potrzeby promocji obniżyć je i wypaść bardziej atrakcyjnie. Takie zbiegi zwykle przynoszą odwrotny skutek.
Black Friday jest ogólnie postrzegany jako początek sezonu na świąteczne zakupy - i najlepszy czas dla sprzedawców na osiągnięcie zysku! To również wspaniała okazja dla właścicieli restauracji, aby zdobyć klientów, zwiększyć zasięgi i sprzedaż, oraz zdobyć lojalną klientelę na powolne zimowe miesiące.
Oto 6 wskazówek, które uczynią ten czas lepszym i bardziej dochodowym dla Twojej restauracji:
Zamknięcie restauracji dla gości, a umożliwienie im jedynie zakupów na wynos lub w dostawie, to bardzo duży problem w branży gastronomicznej. Dlatego należy wykorzystać każdą nadarzającą się okazję, aby wyprzedzić konkurencję i dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Okres przed Black Friday i sam „Czarny Piątek” to jedna z takich okazji. Postaraj się jej nie zmarnować, a tym samym zaprocentuje to, gdy już wszystko wróci do normy. Póki co, przygotuj się na głodnych promocji konsumentów i zaoferuj im coś, co zapamiętają na długo. Na tyle długo, aż skończy się lockdown i spotkacie się ponownie w Twojej restauracji.
te wpisy o Marketing
Cyfrowa 6
Szczecin, 71-441
Zadzwoń: +48 575 980 150
Napisz: info@brandrocket.pl