#BrandFuel - blog o inbound marketingu

Brand hero w komunikacji marki

Autor: Marzena Mojsiewicz | 1 marca 2020

Zaczęło się od potrzeby by wyróżnić i komunikować inaczej - dla nas samych i naszych klientów. Pierwsza kreska, pierwszy szkic Karoliny (naszego graphic designera) i pierwsi bohaterowie marek. I już żadna siła nie była w stanie tego powstrzymać. 😅 Jest ich już tak dużo, że nadszedł moment, by ponownie przedstawić, zaktualizowane universum brand heroes stworzone przez naszą agencję.

Brand Hero (bohater marki) to postać, która ma odnosić się do wartości charakteryzujących daną markę. Pozwala odbiorcom na utożsamienie się z firmą i jest okazją do zaprezentowania oferty w bardziej oryginalny sposób. Dobrze stworzony Brand Hero powinien mieć cechy, które odpowiadają archetypom marki. Może być buntownikiem, błaznem, władcą czy odkrywcą. Za jego pomocą pokazujemy głębię marki. Ale nie wystarczy sam bohater, trzeba wokół niego stworzyć jeszcze cały kontekst.

Nasz team jako awatary 

Doskonale pamiętamy, jak zaczęła się nasza przygoda z bohaterami. Chcieliśmy (na potrzeby naszej agencji) przygotować coś wyjątkowego na Dzień Ojca. Po burzy mózgów i rzucaniu przeróżnych pomysłów, padło na najsłynniejszego ojca – Ojca Chrzestnego. Stworzyliśmy więc 6 reguł marketingu wg.Ojca Chrzestnego, nawiązując do słynnych cytatów z kultowej książki i filmu. Następnie nasza graficzka narysowała nasz zespół w specjalnych stylizacjach, które dobrze wpasowują się w klimat. 

Przeczytaj nasz artykuł 6 reguł marketingu wg Ojca Chrzestnego 

Z biegiem czasu nasze postacie ewoluowały. Dla naszych bohaterów stworzyliśmy wiele kontekstów. Mamy specjalne stylizacje na Halloween czy Boże Narodzenie. Zaczęliśmy nawet komiksowy cykl "Z życia agencji", które z przymrużeniem oka pokazują m.in problemy z klimatyzacją, dylematy przy zamawianiu wspólnego lunchu… takie życie wiodą nasi Brandrocketeers 🙂

Bohater animacji

Co można zrobić w komunikacji używając Brand Hero? Dosłownie wszystko! Dla potrzeb jednego z projektów - aplikacji do zarządzania dokumentami marynarzy Sea Docs Manager, której pomysłodawcą jest współzałożyciel naszej agencji oraz były kapitan,  stworzyliśmy jego postać, która stała się głównym bohaterem animacji o produkcie. Maciek jest też główną postacią komunikacji w Social Media – pojawia się na grafikach oraz na cover photo grupy skupiającej marynarzy. A jakie są tego efekty? Duże zasięgi organiczne i zaangażowanie przede wszystkim!

 

Wielki Wódz Smakoshów i jego towarzysze>

Przyszedł też taki moment, że szukaliśmy pomysłu na postać dla restauracji, której obsługą marketingową i komunikacją w Social Media się zajmujemy. Mowa o Colorado Steakhouse - amerykańskiej restauracji prosto z Dzikiego Zachodu. Nawiązując do stylistyki restauracji,  stworzyliśmy Wielkiego Wodza Smakoshów, który stał się przywódcą plemenia Kulinarnych Smakoshów (fanów i klientów stekahouse'u), który na początku w swoisty sposób promował nowe Dania Szefa Kuchni. Wódz jednak szybko doczekał się swoich towarzyszy, którzy brali udział w Pojedynkach Smaków w formie głosowań na żywo. 

Jednak aby jeszcze bardziej zaskarbić sobie zaangażowanie społeczności, stworzyliśmy również awatary przedstawiające personel restauracji (menadżerki oraz szefa kuchni), którzy pokazują fanom „Colorado od kuchni”. Śmieszne, złote myśli, gagi sytuacyjne i "życiowe dylematy" z ciętymi ripostami – w tym nasi bohaterowie okazali się najlepsi.

Państwo Zdrowińscy

Trudno mówić o zdrowiu w lekki sposób, a jeszcze trudniej – mówić ciekawie o różnych dolegliwościach. Dlatego,  rozpoczynając współpracę przy prowadzeniu komunikacji w mediach społecznościowych z Centrum Diagnostyki Medycznej Hahs, stworzyliśmy - nie jednego bohatera marki, a aż sześciu - Rodzinę Zdrowińskich. To rodzina wielopokoleniowa, każdy bohater ma swoiste cechy charakteru i "rodzinną specjalizację". Każdy z nich, podobnie jak nasi odbiorcy i klienci Centrum Hahs, może być narażony na inne problemy zdrowotne. Ich wspólnym celem jest propagowanie zdrowego stylu życia oraz przeciwdziałanie chorobom. Zaczynając od konceptu, opracowaliśmy specjalny styl rysunku oraz strategię uwzględniającą naszych bohaterów w komunikacji w Social Media w formie  porad, infografik i komiksowych scenek sytuacyjnych.

Mistrz Toru i początki sushi

Jak wyróżnić restaurację Sushi w komunikacji w mediach społecznościowych? I to w Warszawie, gdzie jest ponad 120 innych restauracji w tej kategorii na Facebook! Dla naszego klienta restauracji Toro Sushi stworzyliśmy bohatera marki - Mistrza Toru. Mistrz Toru od samego początku spotkał się z ciepłym przyjęciem fanów profilu restauracji. Do tego w humorystyczny sposób pozwolił nam zaprezentować oferty specjalne oraz porady rodem z Japonii. Co najważniejsze - komunikacja oraz kampanie reklamowe na Facebook i Instagram z wykorzystaniem bohatera marki przełożyły się na zwiększenie ilości zamówień z dostawą.

Superbohaterowie pobijają świat

Młoda spółka technologiczna i sposób na efekt WOW na międzynarodowych targach? W połowie 2019 stanęliśmy przed nie lada wyzwaniem - jak przyciągnąć spojrzenia i skierować kroki odwiedzających kilkusettysięczne targi w różnych zakątkach świata? Postawiliśmy na brand heroes. I tak, dla powiązanego z naszą agencją, software house Appidea, stworzyliśmy tym razem superbohaterów marki.

Poznając supermoce poszczególnych członków Appidea, stworzyliśmy dedykowane postacie prezentujące 'core team' firmy. W oparciu o stworzonych brand heroes, zaprojektowaliśmy cały wizerunek, elementy oferty oraz komunikację firmy w mediach społecznościowych. Nasi superbohaterowie pojawili się więc na:

  • firmowych wizytówkach
  • ściankach targowych
  • materiałach reklamowych ((ulotkach, nalepkach)
  • filmie promocyjnym
  • firmowych koszulkach

Nasi superbohaterowie skutecznie przykuwali uwagę i wzbudzali ogromne zainteresowanie m.in podczas konferencji TechCrunch Disrupt 2019 w San Francisco oraz na firmowych stoiskach podczas targów WebSummit 2019 w Lizbonie oraz targów edukacyjnych Bett 2020 w Londynie. 

Chcesz mieć swojego brand hero? Napisz do nas, a na pewno coś dla Ciebie wymyślimy 🙂