Brief

Poznaj możliwości Platformy HubSpot

 

Dowiedz się:

  • jak HubSpot pomoże Ci pozyskiwać więcej leadów i klientów,
  • jakie huby wybrać, aby rozwijać i skalować firmę jeszcze lepiej,
  • jak zintegrować i zautomatyzować procesy w Twojej firmie,
  • jak zredukować liczbę narzędzi, z których korzystasz,
  • HubSpot wspiera Inbound Marketing,
Jak HubSpot wspiera rozwój firmy?

Rozwiązania HubSpot

Co to jest HubSpot →
Marketing Hub
System do marketing automation
Marketing Hub →
Sales Hub
Nowoczesne wsparcie sprzedaży
Poznaj Sales Hub →
HubSpot CMS
System zarządzania treścią
Poznaj HubSpot CMS →
Operations Hub
Centrum operacyjne firmy
Odkryj Operations Hub →
Menu
Brief

Content marketing w branży medycznej

Karolina Kaczmarek
23 kwietnia 2021

Content marketing, czyli inaczej marketing treści, to tworzenie wartościowych pod względem merytorycznym, interesujących treści, które mają za zadanie przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. Dzięki temu można zbudować z nim relację, zaangażować, a w konsekwencji przekonać go do skorzystania z usług firmy. 

W przypadku branży medycznej będzie to po prostu skorzystanie z oferty zabiegów medycznych, umówienie wizyty u lekarza, czy wykupienie pakietu badań.

Można dzielić się wiedzą na wiele tematów, jednak niektóre dziedziny są dość specyficzne i czasem trudno przenieść ogólne zasady działań content marketingowych do konkretnej, wymagającej branży. Jedną z nich jest właśnie branża medyczna. Przygotowaliśmy więc kilka wskazówek i przykładów w jaki sposób można skorzystać z narzędzi content marketingu w tym sektorze.

Doktor Google

Chyba każdy użytkownik internetu poszukiwał choć raz objawów choroby lub sposobu leczenia w sieci. Problem w tym, że bardzo wiele informacji jest nieprawdziwych lub mało rzetelnych, wprowadzających niepotrzebnie w błąd.

Dlatego dużą popularnością cieszą się miejsca, gdzie można zadać pytanie online i uzyskać odpowiedź od specjalisty. Odpowiadanie na pytania użytkowników to nie tylko pozyskiwanie pomysłów na artykuły do bloga, ale także najlepsza wskazówka dla działań SEO. Analiza tych pytań podpowie nam czego poszukują internauci, a ponadto będzie podstawą do tworzenia artykułów kompleksowo wyczerpujących temat. A te osiągają wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Działania marketingowe w świetle Prawa

Planując działania content marketingowe w branży medycznej, warto też zapoznać się, co nam wolno a czego nie w świetle prawa. Wedle obowiązujących przepisów: podmiot wykonujący działalność leczniczą podaje do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych. Treść i forma tych informacji nie mogą mieć cech reklamy (źródło: punkt 14. Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej).

Zatem musimy pamiętać, że niedozwolone jest korzystanie z określeń typu „naj” (np. najskuteczniejszy lek), ale zgodne z prawem będą treści edukujące użytkowników, informujące o rodzajach zabiegów, chorobach czy poradach leczenia. To w zupełności wystarczy, aby tworzyć treści na strony internetowe i media społecznościowe.

Przykładem reklamy, która będzie spełniała jednocześnie wymogi prawa i regulamin Facebooka, będzie tu reklama na Facebook Ads dla jednego z naszych klientów - Centrum Diagnostyki Medycznej HAHS. Prezentuje ona prosty przekaz skierowany do kobiet, skłaniający je do zastanowienia się, czy nie czas już zgłosić się na badania?

content marketing w branży medycznej

Content marketing w branży medycznej w praktyce

Podstawą są oczywiście wartościowe treści, dostarczane regularnie użytkownikom zgodnie ze strategią content marketingową. Content marketing to jeden z najlepszych sposobów zarówno na budowanie świadomości, ale również wizerunku i pozycji eksperta - placówki, gdzie Klient/Pacjent może uzyskać profesjonalną pomoc.

Teksty, które będą kierowane do konkretnej grupy odbiorców, muszą być pisane w prosty i jasny sposób, pozbawione fachowego słownictwa czy nazw łacińskich, tak aby każdy mógł je łatwo zrozumieć.

content marketing w branży medycznej

Dobra treść powinna spełniać trzy najważniejsze cele, a mianowicie:

  • zawierać wartościowe pod względem merytorycznym, interesujące informacje,
  • przyciągnąć uwagę odbiorców,
  • angażować.

Strategia content marketingowa uwzględnia różne kanały przekazu. Będą to przede wszystkim blogi, treści na stronach internetowych i treści udostępniane w social media.

Blogi

Artykuły na bloga, artykuły eksperckie, wywiady z lekarzami to podstawowe kanały przekazu wartościowych treści w branży medycznej. Nie tylko informują, zaciekawiają i dostarczają ważnych informacji, ale także angażują odbiorców i są cenne pod względem SEO.

Zainteresowanie odbiorców zapewnia dobre pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Poniżej przykład artykułu eksperckiego stworzonego dla naszego klienta i opublikowanego w miesięczniku Prestiż.

Centru Hahs Content

Social Media

Media społecznościowe i ich ogromna popularność to doskonała okazja do komunikacji z odbiorcą przy pomocy odpowiednich form content marketingu.

Posty na Facebooku, zdjęcia na Instagramie, czy film na YouTube, daje duże możliwości do promocji i budowania wizerunku konkretnej placówki lub indywidualnej osoby, ale również do generowania zapytań poprzez Messenger oraz (przy kampaniach reklamowych) - generowania ruchu na stronę i umawiania wizyt.

Dzięki odpowiadającej na potrzeby odbiorców komunikacji tworzymy spore możliwości na pozyskiwanie nowych klientów i sukces marki.

WWW

Strona internetowa placówki może zawierać różne treści, takie jak opisy usług, prezentację lekarzy, blog, a także banery i hasła reklamowe.

Ważne, aby była jasna i czytelna, łatwa w nawigacji, a odpowiednio dobrana kolorystyka, a nawet użyte zdjęcia, wpływają na jej ogólny odbiór i to czy dana osoba będzie chciała z niej korzystać, a w konsekwencji skorzystać również z oferowanych na niej usług.

urgo

Personal branding

W działaniach content marketingowych warto zaangażować samych specjalistów. Buduje to nie tylko pozytywną relację pacjent-lekarz, ale także pozwala niejako „oswoić się” z osobą, której Pacjent  powierza swoje zdrowie.

Warto również podzielić się informacjami jeśli dany lekarz brał udział w konferencjach, sympozjach czy szkoleniach, zwiększa to prestiż i zaufanie do danej osoby oraz do całej marki.

content marketing w branży medycznej

Działania mające na celu edukuję pacjentów, pozwalają nie tylko budować zaufanie do osób lekarzy i placówek medycznych, ale dają także pozytywny przekaz, że Pacjenci nie zostają pozostawieni sami sobie.

Content marketing to zatem absolutna konieczność w branży medycznej, aby móc budować świadomość marki czy poprawić sprzedaż usług. Daje to obopólną korzyść, zarówno dla podmiotu medycznego, jak i dla pacjenta. 

Tworzenie odpowiednich, interesujących i wartościowych pod względem merytorycznym treści, jest czasochłonne i wymaga sporej uwagi, zwłaszcza jeśli dbamy o ich wysoką jakość.

Aby Twoje działania contentowe odniosły pożądane rezultaty,  zwróć uwagę aby były one częścią strategii content marketingowej, której punktem jest na przykład ilość nowych rejestracji online, gromadzona w systemie CRM. W pełnym wykonaniu strategii content marketingowej, która będzie dostarczać nowych pacjentów może pomóc Ci HubSpot Marketing Hub.


Jeżeli chcesz stworzyć strategię content marketingową, która przyniesie nowych klientów dla swojej placówki lub marki medycznej lub potrzebujesz obsługi w zakresie tworzenia wartościowych treści, prześlij zapytanie i sprawdź jak możemy Ci pomóc.

Clean & Elegant
Fully Responsive

To też powinno cię zainteresować

te wpisy o Content marketing

fala4
inbound-baner

Nie przegap nowych artykułów