#BrandFuel - blog o inbound marketingu

Czym różnią się sekwencje od e-mail marketingu?

Autor: Maciej Mojsiewicz | 31 sierpnia 2021

HubSpot to potężne narzędzie sprzedażowe i marketingowe, które może pomóc Twojej firmie zwiększyć obroty i nadać tempa w rozwoju. Zapewnia ujednolicone środowisko pracy dla osób z marketingu i sprzedaży aby wspólnie pracowali nad do przyciągnięciem, zaangażowaniem i zachwycania leadów i skonwertowaniu ich na klientów.

W tym poście zagłębimy się w to, jak wykorzystać HubSpot do obsługi sprzedaży inboudowej i outboundowej przy pomocy sekwencji i e-maili marketingu. Zacznijmy od zdefiniowania każdego narzędzia i funkcji, jaką pełni.

Czym są sekwencje HubSpot?

HubSpot Sequences to potężne narzędzie do automatyzacji komunikacji w procesie sprzedaży (outreach i follow-up). Dzięki sekwencjom wiadomości sprzedażowych wysyłasz potencjalnym klientom odpowiednie i spersonalizowane treści w ramach nawiązywania i pielęgnowania relacji “lead nurturing” w czasie trwania jego podróży od leada do klienta. Sekwencje mogą być używane do automatyzacji tworzenia zadań (tasków), aby pomóc zespołowi sprzedaży przejść przez wszystkie kroki procesu sprzedaży bez pominięcia istotnych elementów.

Gdy odbiorca (lead) wysyłanych wiadomości w ramach sekwencji odpisze lub umówi z tobą spotkanie sekwencja zostanie zakończona a osoba przypisana do leada zostanie o tym powiadomiona.

Co to są e-maile marketingowe HubSpot?

W HubSpot wiadomości e-mail marketingowe to wiadomości wysyłane do listy subskrybentów na podstawie ich działań i/lub zachowań. Jest to popularne narzędzie wśród zespołów marketingowych, które starają się generować leady i wprowadzać potencjalnych klientów do lejka sprzedażowego.

Wiadomości e-mail marketingowe mogą zawierać wiadomości, takie jak cotygodniowe biuletyny, zaproszenia na webinary, aktualizacje dotyczące produktów lub oferty specjalne.

Sekwencje Hubspot: automatyczne sprzedażowe wiadomości e-mail

Sprzedawcy używają sekwencji do zapisywania (enrollowania) potencjalnych klientów do wysoce spersonalizowanych serii wiadomości. Sekwencje pozwalają na automatyzację i zwiększenie zasięgu sprzedaży. Dzięki temu narzędziu możesz stworzyć i wysłać serię ukierunkowanych, zaplanowanych na odpowiedni czas szablonów wiadomości e-mail w oparciu o etap podróży przez lejek, w którym potencjalny klient obecnie się znajduje.

Przykłady zastosowań:

  • Prośba o demo,
  • Zaproszenia na wydarzenie lub webinar,
  • Oferty, takie jak e-booki,
  • Zasoby o wysokiej wartości,
  • Spersonalizowany zapytania po demo,

Sprawdź: Jak zautomatyzować proces sprzedaży z HubSpot Sales Hub?

Przeprowadzanie potencjalnych klientów przez ich cały cykl życia za pomocą odpowiednich treści ma ogromne znaczenie. Sekwencyjne wiadomości e-mail mają wskaźnik otwarć o 80% wyższy niż pojedyncze wiadomości e-mail. Firmy, które stosują sekwencjonowanie wiadomości e-mail i przodują w nim, odnotowują o 80% większą sprzedaż przy kosztach niższych niż jedna trzecia innych.

E-maile marketingowe

HubSpot umożliwia szybkie tworzenie firmowych kampanii e-maili marketingowych. Ponieważ wszystkie Twoje dane znajdują się na jednym miejscu, możesz dostosować treść wiadomości e-mail na podstawie poprzedniej aktywności lub etapu cyklu życia leada. Informacje z rekordów kontaktów mogą pomóc w określeniu najbardziej odpowiednich treści i ofert do dostarczenia, w tym tematu, które najprawdopodobniej zwiększą współczynnik otwarć.

Możesz także tworzyć spersonalizowane, zautomatyzowane e-maile marketingowe, które są wysyłane do potencjalnych klientów za każdym razem, gdy uruchamiają Workflow - narzędzie automatyzacji. Na przykład, gdy potencjalny klient kliknie jedną z Twoich reklam lub prześle informacje z formularza w witrynie, może zostać dodany do odpowiedniej listy kontaktów marketingowych i wysłać odpowiednią wiadomość e-mail. Można je również dodać do sekwencji marketingowej w celu dalszego nawiązywania i pielęgnowania relacji.

E-maile wysyłane po uruchomieniu odpowiedniego trigera działają trzy razy lepiej niż jakikolwiek inny rodzaj wiadomości e-mail. Liczba trigerów, które możesz skonfigurować, może obejmować takie rzeczy, jak:

  • Wyświetlenia strony bloga,
  • Kliknięcia linków w wiadomości e-mail,
  • Zaangażowanie w mediach społecznościowych,
  • Pobranie pliku,
  • Liczba wizyt na stronie,

To tylko kilka z wielu trigerów, które możesz dostosować, aby spełnić wstępnie zdefiniowane kryteria. Każdy z nich może być połączony z różnymi automatycznymi e-mailami marketingowymi, aby śledzić i prowadzić potencjalnych klientów do następnego etapu na ścieżce zakupowej.

Przykłady:

  • nawiązywanie i pielęgnowania relacji (lead nurturing),
  • Kampanie ponownie angażujące,
  • Wdrażanie nowych klientów,
  • Upsell i Cross-Sell do istniejących klientów,

Dużą wartość ma również dbanie o obecnych klientów. Załóżmy, że ktoś jest już klientem jednego z Twoich produktów lub usług, ale odwiedził Twoją witrynę i kilka razy przeglądał strony z opisem produktów/usług. To idealny moment, aby wysłać do nich z wiadomość z ofertą na produkty/usługi, które właśnie sprawdzali. Dzięki zaplanowaniu takich taktyk możesz sprzedać dodatkowe lub uzupełniające produkt/usługi bez konieczności angażowania przedstawiciela handlowego.

Nawet jeśli w tej chwili nie próbujesz im niczego sprzedać, te spersonalizowane e-maile marketingowe mogą służyć do dostarczania cennych informacji, aby informować Twoich klientów o Twoich produktach/usługach.

Rozwijaj swoją firmę i skaluj swoją sprzedaż dzięki e-mailom marketingowym oraz narzędziom do automatyzacji marketingu i sprzedaży HubSpot.

W Brandrocket zajmujemy się opracowywaniem taktyk wdrożenia narzędzi HubSpot do zwiększenia efektywności marketingu i sprzedaży. Pomożemy Ci zaprojektować niestandardowe procesy zarówno do wykorzystania sekwencji HubSpot, jak i e-maili marketingowych.