Konsultacja

Poznaj możliwości Platformy HubSpot

 

Dowiedz się:

  • jak HubSpot pomoże Ci pozyskiwać więcej leadów i klientów,
  • jakie huby wybrać, aby rozwijać i skalować firmę jeszcze lepiej,
  • jak zintegrować i zautomatyzować procesy w Twojej firmie,
  • jak zredukować liczbę narzędzi, z których korzystasz,
  • HubSpot wspiera Inbound Marketing,
Jak HubSpot wspiera rozwój firmy?

Rozwiązania HubSpot

Co to jest HubSpot →
Marketing Hub
System do marketing automation
Marketing Hub →
Sales Hub
Nowoczesne wsparcie sprzedaży
Poznaj Sales Hub →
Service Hub
Hub do obsługi klienta
Poznaj Service Hub →
Operations Hub
Centrum operacyjne firmy
Odkryj Operations Hub →

Boost HubSpot od Brandrocket!

Posiadamy i aktywnie korzystamy z wszystkich Hub-ów od HubSpot, co pozwoliło nam zdobyć praktyczną a nie tylko teoretyczną wiedzę.


Nasze usługi obejmują:

  • Onboarding Marketing i Sales Hub,
  • Wdrożenia wszystkich Hub-ów w imieniu klienta,
  • Praktycznie szkolenia i warsztaty
  • Audyty całego portalu HubSpot
  • Integracje z zewnętrznymi systemami
Nie mam jeszcze HubSpot
Mam HubSpot

HubSpot Onboarding

Wybierz Onboarding HubSpot odpowiedni dla Ciebie
Marketing Hub
System do marketing automation
Marketing Hub Onboarding
Sales Hub
Nowoczesne wsparcie sprzedaży
Sales Hub Onboarding
Konsultacje i szkolenia
Zdobądź praktyczną wiedzę jak optymalnie korzystać z HubSpot
Wybierz szkolenie
Audyt HubSpot
Sprawdzimy czy Twój zespół korzysta ze 100% mocy HubSpot
Zamów Audyt

Generowanie leadów na Facebook. Krok po kroku.

Marzena Mojsiewicz
10 czerwca 2020

Prowadzisz firmę B2B (business-to-business)  i zastanawiasz się czy Facebook jest narzędziem, które umożliwi Ci generowanie leadów?. Odpowiedź brzmi - tak! Z pomocą przychodzi format reklam Facebook Lead Ads. W moim artykule - krok po kroku - przeprowadzę Cię przez ustawienie kampanii generującej leady na FB.

Gotowi? Ruszamy!

Czym jest Facebook Lead Ads?

Facebook Lead Ads to specjalny format reklam w celu pozyskiwaniu kontaktów. Od tradycyjnego lejka generowania leadów, który kieruje odbiorcę na stronę docelową (na której znajduje się formularz) - po kliknięciu w Lead Ads, od razu w reklamie wyskakuje przygotowany wcześniej formularz kontaktowy. Nie ma wtedy konieczności “wyciągania” użytkownika z Facebook (na czym samemu Facebookowi dość mocna zależy). Odbiorca nie musi również wpisywać swoich danych ręcznie, ponieważ są one uzupełniane automatycznie danymi, które podał rejestrując się na Facebook.

Krok po kroku: Jak ustawić kampanię Lead Ads na Facebook?

Reklamę pozyskującą kontakty możesz ustawić jedynie z poziomu Menedżera Firmy na Facebook. Dodając nową kampanię, na starcie wybierasz jej cel - Pozyskiwanie kontaktów.

Zrzut ekranu 2020-05-11 o 18.04.11-1

Krok 1: Określenie kierowania, czyli twojej grupy odbiorców.

Określenie grupy odbiorców to bardzo ważny element kampanii lead generation (tak prawdę mówiąc każdej kampanii), ponieważ to właśnie nasza grupa odbiorców w połączeniu z budżetem (odpowiednio dobranym do wielkości grupy docelowej) oraz kreacji (graficznej i copy) warunkują powodzenie Twojej kampanii. Temat znalezienia i dobrania odpowiedniej grupy odbiorców - posługując się profilami zakupowymi klienta (buyer personami) oraz Audience Insights szerzej omawiam tym artykule. 

Facebook-Lead-Ads-grupy-odbiorcow

Krok 2: Określ umiejscowienia, czyli gdzie będzie wyświetlana reklama.

Automatyczne czy ustawiane ręcznie?

Jeśli wybierzesz automatyczne umiejscowienia, twoja reklama z formularzem kontaktowym będzie wyświetlać się zarówno dla komputerów, jak i urządzeń mobilnych, we wszystkich dostępnych dla FB Lead Ads umiejscowieniach, czyli:

  • na Facebook:
    • w aktualnościach na Facebook
    • w marketplace na Facebook
    • w relacjach na Facebook
    • w artykułach ekspresowych 
    • w in-stream video 
  • na Instagramie:
    • w aktualnościach na Instagram
    • w karcie Eksploruj 
    • w Instagram stories

Przy wyborze umiejscowień ręcznie - masz możliwość określić i wybrać, czy chcesz aby Twoja reklama wyświetlała się tylko na komputerach lub tylko na urządzeniach mobilnych oraz określić, że chcesz aby Twoje reklamy pojawiały się np. jedynie na Facebook i to w określonych miejscach (wyłączając i włączając konkretne opcje z wymienionych powyżej)

Krok 3: Budżet i harmonogram

Przy określaniu budżetu kampanii lead generation, warto dowiedzieć się jaki wcześniej był koszt pozyskania leada z innych kanałów oraz poznać benchmarki w swojej branży. 

Podpowiedź odnośnie budżetu: Warto poszukać dobrej i rentownej korelacji między określoną przez ciebie grupą docelową (tutaj wpływa ma wielkość lub zawężenie kierowania) oraz wysokością budżetu dziennego. Pomocny w tym będzie symulator szacunkowych rezultatów, który podpowie Ci jakich rezultatów w kontekście zasięgów oraz średniej ilości kontaktów możesz się spodziewać przy założonym budżecie.

FB-Lead-Ads-target

Krok 4: Tworzenie reklamy z formularzem kontaktowym

  • Określ format
    • pojedynczy post ze zdjęciem
    • post karuzelowy
    Pod kątem konwersji - najlepiej sprawdzają się pojedyncze posty ze zdjęciem lub z video. Facebook umożliwia też tworzenie postów karuzelowych...
  • Kreacja reklamy
    Kreacja i copy to odrębny i dość obszerny temat, o którym więcej napiszemy w następnych artykułach na naszym blogu.
  • Tworzenie formularza do zbierania kontaktów

    Facebook-Lead-Ads-tworzenie-formularza 
    • Na starcie zwróć uwagę na:
      • Jeśli wcześniej nie korzystałeś z reklam kontaktowych, musisz zaakceptować Regulamin Facebook Lead Ads dla  profilu, na którym zamierzasz prowadzić kampanię lead generation.
      • Zmianę języka formularza na język polski - wtedy wszystkie nazwy pól będą wyświetlały się w języku polskim (domyślnie ustawiony jest angielski).
      • Wybór typu formularza - formularz otwarty czy z ograniczonym dostępem.
        Jeśli chcesz opublikować i wykorzystywać post z formularzem w komunikacji na swoim fanpage, ustaw go jako otwarty. Domyślnie zaznaczona jest opcja Ograniczenie dostępu, czyli dostęp do formularza będą mieć jedynie odbiorcy reklamy.
    • Ekran powitalny - warto ustawiać czy nie? Wprowadzenie do formularza Facebook Lead Ads (tzw. ekran powitalny) zawiera grafikę (może to być inna grafika niż ta użyta w reklamie), nagłówek oraz treść (w formie akapitu lub listy wypunktowanej - tak jak widoczne na jednym z powyższych screenów). 
    • Pytania niestandardowe - czyli pomoc w kwalifikacji lead'a
      Facebook-Lead-Ads-kwalifikacja leada
    • Dodatkowe dane, które możesz pozyskać
    • Dodaj Politykę prywatności
    • Ekran końcowy
      Facebook-Lead-Ads-ekran-koncowy

Krok 5: Pobieranie pozyskanych kontaktów

Masz możliwość pobrania pozyskanych leadów z dwóch poziomów - twojego profilu na Facebook oraz Menadżera Reklam.

Krok 6: Integracja z CRM i automatyzacja dalszych działań

Facebook-Lead-Ads-Integracje-CRM

Wygenerowane podczas kampanii kontakty możesz przesłać do swojego CRM'a, a następnie ustawić tam automatyzację dalszej komunikacji e-mail. Facebook umożliwia integrację z bardzo wieloma CRM’ami, systemami do marketing automation oraz wieloma innymi narzędziami pozwalającymi np. na kontakt telefoniczny i dalszy nurturing naszych leadów. Lista obejmuje ponad 620 narzędzi możliwych do zintegrowania - możesz ją sprawdzić tutaj.

fala4
inbound-baner

Nie przegap nowych artykułów