Brief

Poznaj możliwości Platformy HubSpot

 

Dowiedz się:

  • jak HubSpot pomoże Ci pozyskiwać więcej leadów i klientów,
  • jakie huby wybrać, aby rozwijać i skalować firmę jeszcze lepiej,
  • jak zintegrować i zautomatyzować procesy w Twojej firmie,
  • jak zredukować liczbę narzędzi, z których korzystasz,
  • HubSpot wspiera Inbound Marketing,
Jak HubSpot wspiera rozwój firmy?

Rozwiązania HubSpot

Co to jest HubSpot →
Marketing Hub
System do marketing automation
Marketing Hub →
Sales Hub
Nowoczesne wsparcie sprzedaży
Poznaj Sales Hub →
HubSpot CMS
System zarządzania treścią
Poznaj HubSpot CMS →
Operations Hub
Centrum operacyjne firmy
Odkryj Operations Hub →
Menu
Brief

HubSpot CMS vs WordPress

Maciej Mojsiewicz
12 lipca 2021

Zastanawiasz się nad zmianą i przebudową strony internetowej. Prawdopodobnie słyszałeś o popularnych systemach zarządzania treścią, takich jak HubSpot CMS i WordPress. Ale, który z nich nadaje się lepiej do stworzenia strony dla firmy?

Zacznijmy od DLACZEGO.

Zapewne kojarzysz powyższe zdanie z imieniem Simon Sinek. Właśnie DLACZEGO firmy posiadają strony internetowe pozwoli mi pokazać wyraźniej różnice pomiędzy HubSpot CMS i WordPress.

WordPress powstał jako system blogowy, dla osób które chciały podzielić się tym co mają do powiedzenia z innymi korzystając z Internetu. Siłą napędową i motywatorem do działania dla tych osób były komentarze. I właśnie te dwie funkcjonalności oraz łatwość w obsłudze sprawiły, że WordPress stał się tak popularnym wyborem dla blogerów na początku obecnego stulecia.

Jeżeli jednak jesteś przedsiębiorcą komentarz pod Twoim wpisem nie przynosi Ci wiele korzyści. W dobie hejtu i spamu wiele blogów firmowych opcję komentarzy i tak ma wyłączoną. Z tym i tak każdy zmaga się w Social Mediach.

No to dlaczego przedsiębiorcy posiadają strony www i publikują treści na blogach? Aby napędzić biznes, pozyskując ruch na stronie, a dzięki temu - więcej kontaktów do osób zainteresowanych ich produktami lub usługami - aby następnie “przekuć” ich na swoich klientów. A do tego potrzebne są dodatkowe funkcjonalności i narzędzia. I już w tym momencie HubSpot ma niezwykłą przewagę nad WordPress. Takie narzędzia i funkcjonalności są fundamentem środowiska HubSpot, na którym stoi HubSpot CMS. Przy korzystaniu z WordPress-a należy zainstalować wtyczki, zrobić integrację, “Zmapować” usługi i narzędzia. Każde od innego dostawcy, część płatna inne darmowe, część na bieżąco uaktualniana i rozbudowana inne nie uaktualniane od wielu miesięcy lub wersji WordPress.

Zip vs Cloud

WordPress to open sourcowy system do budowy stron www i zarządzania treścią, który możesz pobrać w pliku zip. Po rozpakowaniu zobaczysz szereg plików i każdy kto zna język programowania PHP może sobie z nimi robić co chce. Właśnie dzięki temu jest tak wiele wtyczek i motywów. Co z jednej strony jest zaletą z innej jest wadą. Kiedy wiele osób w sposób pośredni lub bezpośredni pracuje bądź pracowało nad elementami Twojej strony - w tym wszystkimi wtyczkami, z których korzystasz - możesz mieć tylko nadzieję że wszyscy oni pracowali wg. tych samych standardów i zasad. Ale chyba nie muszę tutaj nikogo przekonywać do tego że w idealnym świecie nie żyjemy.

W przypadku HubSpot CMS nie da rady go pobrać a pracę począwszy od architektury przez development oraz testy robiły osoby pracujące według tych samych standardów i zasad narzuconych przez liderów projektu. Rozbudową, aktualizacjami, monitorowaniem aby HubSpot CMS działał w najoptymalniejszy sposób zajmują się nadal osoby z tej samej firmy o tych samych standardach.

Kiedy prowadzisz biznes strona www jest Twoim narzędziem, ma być skuteczna, dopasowana do twoich procesów (nie na odwrót), wyposażona i aktualna. Ma być miejscem na którym będziesz polegać Ty i Twoi obecni i potencjalni klienci. Aby tak było to tak jak o każde narzędzie trzeba dbać, naprawiać kiedy się zepsuje, wymieniać jeżeli jest inne lepsze, nowocześniejsze i skuteczniejsze. Wybierając HubSpot CMS pośrednio zatrudniasz zespół ludzi o tych samych standardach jakości, który będzie czuwać aby tak było. I właśnie dla tego HubSpot CMS nie jest za darmo.

Dodanie formularza - niby proste a jednak.

Oba systemy cechuje łatwość w ich obsłudze. W WordPress najpopularniejszą wtyczką do dodawania formularzy aby potencjalny klient mógł się z Tobą skontaktować jest Contact Form 7. Instalacja jest prosta -niby kilka chwil i masz formularz.

Jednak już po kilku godzinach okazuje się, że wiadomości trafiają do spamu lub wiadomość ma tytuł “Kolejna strona na WordPress”. Do tego po jakimś czasie zaczynasz otrzymywać SPAM w języku rosyjskim lub łamaną polszczyzną od księcia z Nigerii.

Wracasz więc i robisz (lub zlecasz) integrację z Google reCaptcha, dodajesz kolejną wtyczką SMTP, podłączasz swoją skrzynkę i po godzinie klikania okazuje się, że nie działa!

Większość poradników do Trouble Shootingu WordPress w jednym ze swoich punktów zazwyczaj radzi “wyłączaj po kolei wtyczki bo możliwe że jest konflikt”. Godziny mijają, a ty zamiast dzwonić i mailować do klientów pracujesz nad tym, aby mieć formularz na stronie. A dodanie np. formularzu na pop-upie? Kolejna wtyczka.

Historia dla wielu może wydawać się oderwana od rzeczywistości, zwłaszcza dla tych, którzy zlecili budowę strony firmom się tym zajmującym. Ale jeżeli masz stronę na WordPress - zaloguj się do panelu administratora i sprawdź ile wtyczek masz zainstalowanych, ile z nich jest nieaktualnych i czy wiesz co się stanie kiedy wszystkie je zaktualizujesz? Czy Twoja strona nadal będzie działać?

Korzystając z HubSpot, otrzymujesz zarówno CMS ale również szereg funkcjonalności, które są niezbędne do prowadzenia biznesu w tym do:

  • komunikacji z klientem - czat/bot na stronie,
  • zbierania kontaktów - formularze,
  • zachęcenia do konsumpcji kolejnych treści (CTA),
  • monitorowanie aktywności,
  • raportowanie ruchu i aktywności na stronie,
  • dodawanie nowych treści,
  • testowanie treści i wyglądu (Testy A/B),

i wiele innych niezbędnych narzędzi i funkcji aby wycisnąć z inbound marketingu wszystko co tylko można.

Przykład formularza obrazuje, że pomimo prostoty w obsłudze obu systemów - ilość czasu jaki trzeba poświęcić, na pozornie łatwe w wykonaniu czynności, jest różny.

Powyżej opisana sytuacja stosunkowo często powtarza się przy wdrażaniu innych mniej lub bardziej potrzebnych narzędzi i wtyczek. Dlatego stając przed wyborem systemu dla Twojej strony zastanów się jak cenny jest Twój czas i na co chcesz go poświęcać. A jeśli już posiadasz stronę i praktycznie na nią nie wchodzisz, próbując nie zauważać jak bardzo dużo jej brakuje do tego czego byś od strony www oczekiwał - to teraz jest właściwy czas, aby zrobić 3 kroki w tył i zastanowić się czy wybór WordPress lub innego "darmowego" CMS-a z morzem wtyczek do zainstalowania jest właściwy - a przede wszystkim opłacalny!

Ale po co płacić za coś co mogę mieć za “darmo”

Wybierając HubSpot CMS, płacisz nie tylko za system, który działa, ma wszystko to czego do prowadzenia i napędzania biznesu potrzebujesz i jest tak samo prosty w obsłudze jak każdy inny "darmowy" CMS. Razem z HubSpot CMS otrzymujesz usługi, o których często nie wiedziałeś że istnieją lub że powinieneś je mieć. Są to certyfikat SSL, ochrona przed atakami DDoS, Firewall, CDN, system wykrywania włamań, 2FA.

Sprawdź porównanie Wordpress oraz HubSpot CMS wraz z listą różnic oraz zalet, które zebraliśmy w jednym miejscu. Gotowy do pobrania plik PDF, otrzymasz klikając przycisk poniżej.

 

Pobierz porównanie

Clean & Elegant
Fully Responsive

To też powinno cię zainteresować

te wpisy o Strony WWW

fala4
inbound-baner

Nie przegap nowych artykułów