Język polski często stawia przed marketerami i sprzedawcami nie lada wyzwanie.
I nie chodzi jedynie o poprawne posługiwanie się polszczyzną, ale korzystanie z niej w personalizacji zautomatyzowanych czynności, jak wysyłanie wiadomości e-mail w taki sposób aby odbiorca poczuł się jakby automatyczny e-mail, który właśnie otrzymał był specjalnie dla niego napisany dosłownie przed chwilą..
Jest to osiągalne w niezwykle prosty sposób odkąd HubSpot wprowadził Operations Hub.
Już wyjaśniam!
W praktyce, marketer lub sprzedawca ma w systemie CRM rekord kontaktu z imieniem i nazwiskiem oraz dodatkowymi informacjami. Imię i nazwisko każdy z nas wpisuje w liczbie pojedynczej i w formie podstawowej.
Przykład: Jan Kowalski lub Anna Nowak
Ale jak teraz takie dane wykorzystać do np. przywitania się w automatycznej wiadomości e-mail, korzystając z nowoczesnych narzędzi, które pozwalają spersonalizować treść wiadomości? I uprzedzam nie zawsze w Polsce z wszystkimi jesteśmy na Ty, aby zacząć wiadomość od "Cześć".
Jeżeli chcesz napisać "Dzień dobry, Panie [IMIĘ]" uzyskasz “Dzień dobry Panie Jan”.
Odbiorca widzi, że albo wkradł się błąd albo wpadł w kiepską automatyzację. Pierwsze wrażenie kiepskie. A co jeżeli odbiorcą będzie kobieta?
Dzień dobry, Panie Anna?
Do przerobienia pół szablonu wiadomości. A to przecież miało być szybkie!
Jeżeli czujesz, że spędzasz zbyt dużo czasu na przerabianiu i edycji szablonów wiadomości lub praktycznie piszesz je ręcznie, w od początku w dwóch wersjach - to Operations Hub jest narzędziem, które tym aspekcie oszczędzi Ci mnóstwo czasu!
A to tylko jedna z wielu zalet nowego Hubu Operacyjnego!
Niewielkim nakładem pracy Operations Hub pozwoli Ci zautomatyzować tworzenie dodatkowych parametrów, dzięki którym Twoje wiadomości będą naprawdę spersonalizowane.
Dzięki krótkiemu skryptowi zastosowanemu w Workflows - Custom Code, na podstawie samego tylko imienia można określić płeć, co jest kluczową informacją przy zwracaniu się do osoby w języku polskim.
W praktyce wygląda to tak:
Na początku - jak już wyżej wspomniałem - określamy czy kontaktem jest kobieta lub mężczyzna. Polskie żeńskie imiona kończą się na “a”, a ich odmiana jest prosta. Zamieniamy “a” na “o” i z Anna, robimy Anno. Jest kilka przypadków, gdzie osoby posługują się zdrobnieniami. Ania, Hania, ...nia, tutaj np. możesz zamienić ostatnie trzy litery “nia” na “nno” i z Ania otrzymujemy Anno.
W przypadku imion męskich, w zależności od ostatniej jednej, dwóch lub czterech liter zamieniamy lub dodajemy końcówkę. I tak z imienia Radosław robimy Radosławie dodając “ie”, a z Radek, Radku zamieniając “ek” na “ku” a Maciek staje się Maćku.
Mając podane imię i znając już płeć pozostało stworzyć i przypisać do kontaktu listę dodatkowych parametrów ze:
Przykład Workflow poniżej. Jak widać potrzebne jest tylko imię.
I tak, w automatyczny sposób mamy grupę parametrów do zastosowania w szablonie spersonalizowanej wiadomości. Poniżej przykład:
Dzień dobry, [zwrot grzecznościowy], Piszę do [Pana/Pani], ponieważ pobrał[_/a] [Pan/Pani] naszego e-booka. Czy był[“”/a]by [Pan/Pani] zainteresowan[y/a] ….
W HubSpot wygląda to następująco.
Stosując powyższy szablon otrzymujemy w pełni spersonalizowaną wiadomość (wysyłaną na automacie), która wygląda normalnie i po ludzku - w przeciwieństwie do kolejnej z wielu napisanych w formie bezosobowej.
Dzień dobry, Panie Janie, piszę do Pana, ponieważ pobrał Pan naszego e-booka. Czy byłby Pan zainteresowany …
Dzień dobry, Pani Anno, piszę do Pani, ponieważ pobrała Pani naszego e-booka. Czy byłaby Pani zainteresowana …
Wiadomość tworzona na bazie szablonu z zastosowaną pełną personalizacją zostają automatycznie uzupełniona.
Odbiorca czuje się jakby chwilę temu, ktoś napisał i wysłał do niego tę wiadomość.
No chyba, że otrzyma ją 30 sekund po pobraniu e-booka. Ale to już błąd w procesie opóźnienia.
Dzięki Operations Hub łatwo można ujarzmić nasz piękny i bogaty język na potrzeby działań marketingowych, sprzedażowych oraz obsługi klienta.
W połączeniu z całą Platformą HubSpot - tworzy on potężny zestaw narzędzi do marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, nadający nowej dynamiki w Twojej firmie.
Jeżeli chcesz wysyłać zautomatyzowane (i bardziej ludzkie) wiadomości do swoich leadów, prospektów czy klientów oraz planujesz zakup HubSpot, to Operations Hub nie jest opcją, jest według mnie koniecznością!
Wprowadzenie wyżej opisanej automatyzacji do Twojego HubSpota jest jednym z elementów, które oferujemy przy onboardingu i wdrożeniu Platformy HubSpot CRM Professional lub Enterprise.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach Platformy HubSpot, wyborze planu lub praktycznym wykorzystaniu HubSpot w Twojej firmie, umów się na rozmowę o HubSpot.