Poznaj możliwości Platformy HubSpot

Jesteśmy autoryzowanym Partnerem HubSpot w Polsce. Pomożemy Ci wyborze i zakupie HubSpot.

Sprawdź dlaczego 143k+ firm wybrało HubSpot i dowiedz się:

  • jak HubSpot pomoże Ci pozyskiwać więcej leadów i klientów
  • jakie huby wybrać, aby rozwijać i skalować firmę jeszcze lepiej
  • jak zintegrować i zautomatyzować procesy w Twojej firmie
  • jak zredukować liczbę narzędzi, z których korzystasz
  • jak HubSpot wspiera strategię Inbound oraz Account Based Marketingu
Dlaczego warto wybrać HubSpot
Jak HubSpot wspiera rozwój firmy

Rozwiązania HubSpot

_Marketing_Hub
Marketing Hub

System do marketing automation
Marketing Hub →

_sales-hub
Sales Hub

Nowoczesne wsparcie sprzedaży
Poznaj Sales Hub →

service-hub
Service Hub

Hub do obsługi klienta
Poznaj Service Hub →

OpsHub
Operations Hub

Centrum operacyjne firmy
Odkryj Operations Hub →

hs-csm
HubSpot CMS Hub

Zmień stronę w dynamiczne narzędzie generujące klientów

Uruchom HubSpot z Brandrocket!

Jesteśmy autoryzowanym Partnerem HubSpot w Polsce, który solidnie wdroży HubSpot w Twojej firmie i przeszkoli Twoje zespoły, tak aby sprawnie korzystały z Hubspot w codziennej pracy.

Nasze usługi obejmują:

  • Onboarding Marketing i Sales Hub
  • Wdrożenia całej Platformy HubSpot i pojedynczych hubów
  • Praktycznie szkolenia i warsztaty
  • Audyty portalu HubSpot
  • Integracje z zewnętrznymi systemami
Nie mam jeszcze HubSpot
NIE MAM JESZCZE HUBSPOT
Mam HubSpot
MAM HUBSPOT
HubSpot Onboarding

Pomożemy Ci zacząć korzystać z HubSpot w Twojej firmie

Marketing Hub

Uruchom automatyzację w firmie
Poznaj proces i ofertę 

CRM & Sales Hub

Uruchom CRM w swojej firmie
Sprawdź ofertę Onboarding

Konsultacje i szkolenia

Rozwiązania, praktyczna wiedza i know-how
Sprawdź ofertę

Audyt HubSpot

Uporządkuj i wykorzystaj HubSpot na MAXA
Zamów Audyt

Wdrożenia, migracje, integracje

Stworzymy dla Ciebie w HubSpot funkcjonujące środowisko pracy

Uruchom HubSpot z Brandrocket!

Jesteśmy autoryzowanym Partnerem HubSpot w Polsce, który solidnie wdroży HubSpot w Twojej firmie i przeszkoli Twoje zespoły, tak aby sprawnie korzystały z Hubspot w codziennej pracy.

Nasze usługi obejmują:

  • Onboarding Marketing i Sales Hub
  • Wdrożenia całej Platformy HubSpot i pojedynczych hubów
  • Praktycznie szkolenia i warsztaty
  • Audyty portalu HubSpot
  • Integracje z zewnętrznymi systemami
Nie mam jeszcze HubSpot
NIE MAM JESZCZE HUBSPOT
Mam HubSpot
MAM HUBSPOT
HubSpot Onboarding

Pomożemy Ci zacząć korzystać z HubSpot w Twojej firmie

Marketing Hub

Uruchom automatyzację w firmie
Poznaj proces i ofertę 

CRM & Sales Hub

Uruchom CRM w swojej firmie
Sprawdź ofertę Onboarding

Konsultacje i szkolenia

Rozwiązania, praktyczna wiedza i know-how
Sprawdź ofertę

Audyt HubSpot

Uporządkuj i wykorzystaj HubSpot na MAXA
Zamów Audyt

Wdrożenia, migracje, integracje

Stworzymy dla Ciebie w HubSpot funkcjonujące środowisko pracy

Inbound

Kompleksowa obsługa marketing B2B

Strategia

Obierz kierunek na wzrost

Content

Pozyskuj klientów poprzez treści

Social

Zmień fanów w klientów

Reklama

Skuteczność i wysoki ROI

Automatyzacja

Oszczędź czas i pieniądze

System Marketing Automation

Procesy i narzędzia automatyzacji marketingu i sprzedaży

Audyt marketingowy

Analiza działań, która pozwoli Ci poprawić rezultaty

Schema.org - język robotów

Gdy wyszukiwanie głosowe zyskuje coraz większy udział w rynku, a umieszczenie strony w kontekście staje się coraz ważniejsze dla poprawy widoczności wyszukiwania i wyników SEO - możesz zdawać sobie pytanie - jak to zrobić? Odpowiedzią jest schema.org.

Praca nad tym może wydawać się nużąca. Ale biorąc pod uwagę czas i wysiłek, z pewnością zyskasz, oznaczając swoją stronę znacznikami schema. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że schema odegra znaczącą rolę w tym jak będziemy korzystać z Internetu w następnych latach. To właśnie przy użyciu schemy będziesz mógł określić, które elementy strony mają być czytane dla użytkowników, którzy korzystają asystentów głosowych, takich jak Alexa / Echo, Ok Google, Siri i Bixby,  które stają się coraz bardziej popularne.

Co to jest znacznik schema?

Znaczniki schema, znalezione w Schema.org, są formą mikrodanych. Po dodaniu do strony znaczniki schema tworzą rozszerzony opis, który pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Najlepsze wyszukiwarki – w tym Google, Yahoo, Bing i Yandex – po raz pierwszy rozpoczęły współpracę nad stworzeniemSchema.org w 2011 roku.

Znaczniki Schema są szczególnie ważne w czasach Hummingbird i RankBrain. Sposób, w jaki wyszukiwarka interpretuje kontekst zapytania, określa jakość wyniku wyszukiwania.

Ze Schema.org:

Większość webmasterów zna tagi HTML na swoich stronach. Zwykle znaczniki HTML informują przeglądarkę, jak wyświetlić informacje zawarte w tagu. Na przykład <h1> Avatar </ h1> informuje przeglądarkę, aby wyświetlała ciąg tekstowy „Avatar” w formacie Header 1. Jednak znacznik HTML nie daje żadnych informacji o tym, co oznacza ten ciąg tekstowy – „Avatar” może odnosić się do niezwykle udanego filmu 3D, lub może odnosić się do typu zdjęcia profilowego – a to może utrudnić wyszukiwanie wyszukiwarkom, aby inteligentnie wyświetlać odpowiednią treść użytkownikowi."

Czy Schema poprawia ranking wyszukiwania?

Nie ma dowodów na to, że mikrodane mają bezpośredni wpływ na ranking bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Mimo to fragmenty rozszerzone sprawiają, że Twoje strony pojawiają się bardziej wyraźnie w SERP i są dodatkowo wzbogacone. Wykazano, że te dodatkowe informacje poprawiają współczynnik klikalności.

Zgodnie z badaniami, mniej niż jedna trzecia wyników wyszukiwania Google zawiera fragment rozszerzony ze znacznikami Schema.org. To stwarza ogromną szansę dla reszty. Niewiele rzeczy w SEO, może szybko przeważyć szalę na jedną stronę. Schema może!

Do czego służy schema?

  • firmy i organizacje,
  • wydarzenia,
  • ludzie,
  • produkty,
  • przepisy,
  • opinie,
  • filmy wideo.

Powyżej wymieniłem kilka najbardziej popularnych zastosowań Schema. Istnieje jednak duża szansa, że jeśli masz jakieś dane na swojej stronie, będzie to oznaczać powiązany z nimi itemscope, itemtype i itemprop.

Dodawanie Schemy do stron internetowych

Używanie mikrodanych

Mikrodane to zestaw tagów, które mają na celu ułatwienie tworzenia adnotacji elementów HTML za pomocą znaczników odczytywalnych maszynowo. Mikrodane to świetne miejsce dla początkujących, ponieważ są łatwe w użyciu.

Jednak jedną z wad korzystania z mikrodanych jest zaznaczenie każdego pojedynczego elementu w treści strony.

Zanim zaczniesz dodawać schemę do swoich stron internetowych, musisz dowiedzieć się jaki masz „typ elementu” treści na swojej stronie.

Na przykład czy treści internetowe skupiają się na jedzeniu? Muzyce? Produktach czy usługach?

Po ustaleniu rodzaju przedmiotu możesz określić, jak możesz go oznaczyć.

Spójrzmy na przykład. Załóżmy, że masz sklep sprzedający wysokiej jakości routery. Gdy spojrzysz na kod źródłowy swojej strony głównej, zobaczyłbyś coś podobnego do tego:

<div>
<h1>Polskie Routery</ h1>
<h2> Najlepsze routery jakie znajdziesz w Internecie</ h2>
<p> Adres: </ p>
<p> Chrabąszczowa 13 </ p>
<p> Szczecin </ p>
<p> Tel: 123 456 789 </ p>
<p> <a href=” https://www.polskieroutery.pl/menu„> Kliknij tutaj, aby wyświetlić nasze najlepsze routery! </ A > </ p>
<p> Jesteśmy otwarci: </ p>
<p> Pon-Sob: 9:00 – 18:00 </ p>
<p> Niedz: 11: 00 – 18:00 </ p></ div>
 

Gdy zanurkujesz w kod, znajdziesz część strony internetowej, która mówi o tym, co Twoja firma ma do zaoferowania. W tym przykładzie dane te można znaleźć między dwoma znacznikami <div>.

Teraz u góry możesz dodać:

<div itemscope >

Dodając ten tag, stwierdzamy, że kod HTML zawarty między blokami <div> identyfikuje określony element.

Następnie musimy zidentyfikować, czym jest ten przedmiot, za pomocą atrybutu „itemtype”, aby zidentyfikować typ elementu, o którym jest mowa na naszej stronie (tech).

<div itemscope itemtype = „http://schema.org/tech„>

Typ elementu ma postać adresu URL (np. http://schema.org/tech). Załóżmy na chwilę, że Twoja witryna koncentruje się na produktach kosmetycznych zamiast na technologii. Twój URL typu elementu wyglądał by tak:

http://schema.org/beauty.

Aby ułatwić sobie pracę, możesz przeglądać listę typów przedmiotów tutaj, a także możesz wyświetlić rozszerzenia, aby zidentyfikować konkretny przedmiot, którego szukasz. Pamiętaj, że ta lista nie obejmuje ich wszystkich, więc istnieje szansa, że nie znajdziesz typu elementu dla swojej niszy.

Śledząc stronę z routerami, możesz oznaczyć tę część strony internetowej, która zawiera nazwę firmy, która znajduje się między znacznikami <h1>.

Używa się do tego znacznika „itemprop”, który oznacza właściwości elementu:

<h1 itemprop = „name” > Polskie Routery </ h1>

Możesz teraz zastosować te tagi do reszty strony. Podczas używania tagów do identyfikowania właściwości produktu nie jest konieczne oznaczanie całej linii, ale tylko jednej części, do której odnosi się właściwość.

Na przykład, jeśli masz wiersz z napisem Adres: ul. Chrabąszczowa 13, wystarczy zastosować znaczniki wokół samego adresu i nic więcej.

<h2 itemprop = „description” > Najlepsze routery, które znajdziesz w Internecie! </ h2>
<p> Adres: </ p>
<span itemprop = „address” itemscope itemtype = „http://schema.org/PostalAddress „>
<p itemprop =”streetAddress”> Chrabąszczowa 13</ p>
<p itemprop =”addressLocality”> Szczecin </ p> </ span>
<p> Tel: <span itemprop =”telephone”> 123 456 789 </ span> </ p>
<p> <a itemprop=”menu” href=” https://www.polskieroutery.pl/menu „> Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasz szeroki wachlarz urządzeń </a> </ p>
<p> Jesteśmy otwarci: </ p>
<p itemprop = „openingHours”> Pon-Sob: 09:00 – 18:00 </ p>
<p itemprop = „openingHours”> Niedz: 11:00 – 18:00 </ p>
</ div>
 

Kod ten może wyglądać na skomplikowany, ale schema.org zawiera przykłady użycia różnych typów elementów, dzięki czemu możesz zobaczyć, co kod ma robić. Nie martw się, nie będziesz pozostawiony na pastwę losu, próbując to samemu zrozumieć!

Jeśli nadal czujesz się trochę onieśmielony tym kodem, Google Structured Data Markup Helper ułatwia tagowanie stron internetowych.

Aby użyć tego niesamowitego narzędzia, wybierz typ elementu, wklej adres URL strony docelowej lub treści, a następnie wyróżnij różne elementy, aby je oznaczyć. Końcowym efektem Twoich prac będzie znacznik JSON-LD, który z łatwością możesz dodać do każdej zakładki swojej strony korzystając nie ingerując w jej kod używając do tego  Google Tag Managera – więcej o tym jak wykorzystać GTM to wprowadzenia schemy na stronie napiszę w następnym wpisie.

Korzystanie z RDFa

RDFa jest akronimem dla opisu zasobów w atrybutach. Zasadniczo RDFa jest rozszerzeniem HTML5 i ma na celu pomóc użytkownikom w oznaczaniu danych strukturalnych.

RDFa jest uważane za rekomendację W3C, co oznacza, że ​​jest standardem sieciowym i może być używane do łączenia ze sobą słowników danych strukturalnych. Jest to szczególnie przydatne, jeśli chcesz dodać dane strukturalne, które wykraczają poza granice Schema.org.

Możesz odetchnąć z ulgą. RDFa niewiele różni się od mikrodanych.

Podobnie jak w przypadku mikrodanych, znaczniki RDFa zawierają się w istniejącym kodzie HTML strony.

Kod HTML Twojej witryny technologicznej prawdopodobnie wyglądałby tak, zanim został zmodyfikowany:

<div>
<h1>Polskie Routery</ h1>
<h2> Najlepsze routery jakie znajdziesz w Internecie</ h2>
<p> Adres: </ p>
<p> Chrabąszczowa 13 </ p>
<p> Szczecin </ p>
<p> Tel: 123 456 789 </ p>
<p> <a href=” https://www.polskieroutery.pl/menu„> Kliknij tutaj, aby wyświetlić nasze najlepsze routery! </ A > </ p>
<p> Jesteśmy otwarci: </ p>
<p> Pon-Sob: 9:00 – 18:00 </ p>
<p> Niedz: 11: 00 – 18:00 </ p>
</ div>
 

Na początek chcesz się upewnić, że słownictwo, którego używasz, to Schema.org i że strona, o której mowa, odnosi się do strony technologii.

W tym przykładzie możesz wyszukać „technologię” w Schema.org, aby dowiedzieć się, jak oznaczać różne elementy. Zazwyczaj znajdziesz przykłady w dolnej części strony, które pokażą Ci, jak z nich korzystać w praktyce.

Wystarczy kliknąć kartę RDFa, aby wyświetlić konkretne przykłady RDFa.

Następnie musisz użyć tagu vocab w połączeniu z adresem URL http://schema.org, aby zidentyfikować słownik znaczników. Aby zidentyfikować typ strony, użyj tagu typeof. W przeciwieństwie do mikrodanych, które używają adresu URL do identyfikacji typów, RDFa używa jednego lub więcej słów do klasyfikacji typów.

<div vocab = „http://schema.org/” typeof = „technology” >

Na przykład, jeśli chcesz dalej rozwijać właściwości adresu, możesz użyć „PostalAddress”, jak na przykład:

<div property = „address” typeof = „PostalAddress”>

Porównując mikrodane i RDFa obok siebie, atrybut typeof jest odpowiednikiem atrybutu itemtype znalezionego w mikrodanych. Ponadto atrybut property byłby odpowiednikiem atrybutu itemprop.

Aby uzyskać więcej informacji, możesz odwiedzić witrynę Schema.org, aby sprawdzić listę i wyświetlić przykłady. Możesz dowiedzieć się, które rodzaje elementów są zdefiniowane jako właściwości i które są zdefiniowane jako typy.

Wracając do naszego wcześniejszego przykładu, strona techniczna będzie wyglądać tak po tym, jak zostanie odpowiednio oznaczona:

<h2 property = „description” > Najlepsze routery w Internecie! </ h2>
<p> Adres: </ p>
<div property = „address” typeof = „PostalAddress”>
<p property = „streetAddress”> Chrabąszczowa 13 </ p>
<p property = „addressLocality”> Szczecin </ p>
</ div>
<p> Tel: <span property = „telephone”> 123 456 789 </ span> </ p>
< p> <a property=”menu” https://www.polskieroutery.pl/menu„> Kliknij tutaj, aby wyświetlić nasze najlepsze routery! </a> </ p>
<p> Jesteśmy otwarci: </ p >
<p property = „openingHours” > Pon-Sob: 9:00 – 18:00 </ p>
<p property = „openingHours”> Niedz: 11: 00 – 18:00</ p>
</ div>
 

Aby Ci pomóc, każda strona w Schema.org zawiera przykłady prawidłowego stosowania tagów. Oczywiście możesz też skorzystać z Google Structured Data Testing Tool.

Wniosek

Mamy nadzieję, że chociaż część lęków, które miałeś, gdy usłyszałeś słowo „Schema” lub „Structured Data” zostało zniwelowanych :).

Schema jest o wiele łatwiejsze do zastosowania niż się wydaje i jest to konieczna praktyka, którą należy zastosować na swoich stronach internetowych by były jak najbardziej skutecznym narzędziem dla twojego biznesu.

Nie przegap nowych artykułów

Wypełnij formularz i dostawaj informacje o najnowszych artykułach. 

marzena_new1-1