#BrandFuel - blog o inbound marketingu

6 reguł marketingu według Ojca Chrzestnego

Autor: Brandrocket | 23 czerwca 2020

1. Trzymaj swoich przyjaciół blisko, influencerów jeszcze bliżej

W Social Media niezwykle ważne jest to, by budować relacje z odbiorcami, fanami i followersami. Upewnij się, że angażujesz influencerów, czyli osoby wpływowe w Twojej branży. Analizuj dane i buduj pozytywne relacje. Pamiętaj przestrogę Don Corleone, który w dniu ślubu swojej córki, mówi do Amerigo Bonasery: „Nie potrzebowałeś mej przyjaźni. A teraz przychodzisz do mnie: Don Corleone, sprawiedliwości. Ale nie prosisz z szacunkiem. Nie proponujesz przyjaźni”. Jeśli będziesz mieć przyjazne podejście i dawać wartość, zbudujesz długofalowe relacje ze swoimi odbiorcami.

2. Daj swojej publiczności ofertę nie do odrzucenia

Ta zasada jest prosta i genialna. Atrakcyjna oferta sprawia, że generujesz leady. Jak ktokolwiek może odmówić przeczytania interesującego e-booka czy obejrzenia ciekawego webinaru? Zwłaszcza w przypadku, gdy jest to darmowe! Dobry content to podstawa, podziel się nim ze swoją publicznością, a ona wypromuje go wśród kolejnych odbiorców.

3. Nie wahaj się pójść na materace

Jeśli nie stoisz za czymś murem, upadniesz przy lekkim podmuchu wiatru. Prawdziwy przywódca musi mieć wpływ na swoich odbiorców. Przekonuj swoimi mocnymi argumentami i buduj swoją markę w solidny sposób, dostosowując się do obecnych trendów i wykorzystując inbound marketing. Czasami trzeba powiedzieć stanowczo: „Dość spotkań, dyskusji i sztuczek. Chcę Sollozza lub będzie wojna… Idziemy na materace”.

4. To nic osobistego? Ależ owszem, zawsze jest!

To tylko biznes? Pewnie nie raz to słyszałeś, w filmach, książkach i życiu, ale pamiętaj też, co Don Corleone powiedział Micheal'owi:
„- Nie daj się bujać nikomu. To wszystko jest osobiste, cały biznes od początku do końca (…) Nazywają to biznesem. Ale jest to osobiste jak cholera”.
Każdy biznes to przede wszystkim ludzie. Social Media można doskonale wykorzystać do nadania swojej marce osobistego charakteru!

5. Jeśli nie nadążasz za zmianami, zaśniesz z rybami

Zachowania klientów i konsumentów się zmieniają! Musisz nadążać za trendami, bo inaczej pójdziesz spać z rybami jak Luca Brassi. Dowiedz się więcej o inbound marketingu i wykorzystaj Social Media do budowania silnego przywództwa Twojej firmy. Zapewniaj wartościowy content oraz angażuj swoich odbiorców oraz influencerów.

6. Zostaw pistolet, weź cannoli

Podejmowanie decyzji to wielka sztuka. Musisz opracować strategię content marketingu, skupiając się na tym, co ważne dla Twoich odbiorców.
Stworzenie jasnego przekazu, który przebije się przez chaos informacji jest bardzo ważne w budowaniu relacji z publicznością. Musisz wiedzieć, co jest przydatne, a co nie. Nie jesteś w stanie promować wszystkiego – tak jak rodzina Corleone – skup się na konkretnych zasadach, by stworzyć ramę z content marketingu wokół tego, czego oczekują odbiorcy.