7 sygnałów, że Twoja firma potrzebuje CRM

Marzena Mojsiewicz
8 września 2020

Jeśli jesteś właścicielem firmy lub aktywnie zajmujesz się sprzedażą - wiesz jak ważne są relacje z klientami. Z pewnością łatwo jest Ci się zgodzić z ideą posiadania systemu CRM (Customer Relations Management). Niemniej jednak wdrożenie CRM może wydawać się dużym krokiem.

Jeśli czytasz ten artykuł, prawdopodobnie zastanawiasz się nad wdrożeniem lub zmianą oprogramowania CRM w Twojej firmie. Możesz się zastanawiać czy teraz jest to właściwy moment?  Jak wpłynie to na przepływy pracy między sprzedażą, marketingiem oraz obsługą klienta? Czy inwestycja w CRM będzie dla mojej firmy opłacalna? Zebraliśmy 7 głównych sygnałów, które świadczą, że Twoja firma może potrzebować CRM'a. 

Sprawdź 7 sygnałów wskazujących, że potrzebujesz CRM w swojej firmie.

  1. Informacje o Twoich leadach i klientach są rozproszone
    Arkusze kalkulacyjne, wiadomości e-mail i notatki mogły działać dobrze, gdy Twoja firma była w powijakach. Jednak w miarę rozwoju oraz zwiększeniu się ilości kanałów kontaktu z potencjalnym klientem, te stare narzędzia ograniczają Ciebie i twój zespół zarówno w interakcjach z klientami, jak również możliwość szybkiego podejmowania świadomych decyzji.
    W tym miejscu z pomocą przychodzi system CRM: zapewniający całej firmie jedno, centralne źródło łatwo dostępnych danych, które pomogą Ci wpływać na wskaźniki sukcesu sprzedaży i zwiększyć utrzymanie klientów.
  2. Nie jesteś w stanie skutecznie kwalifikować potencjalnych klientów
    Jeśli jesteś w tej szczęśliwej sytuacji, gdy masz stały i duży dopływ nowych leadów, może się zdarzyć, że nie jesteś skutecznie ich kwalifikować, przez co skupiasz swoje siły sprzedażowe na leady, które nie są jeszcze gotowe do zakupu. Pamiętaj, że 97% użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową oraz 50% pozyskanych kontaktów nie jest gotowa, aby coś od Ciebie kupić. Warto więc wiedzieć, który lead jest gotowy do zakupu, a z którym należy prowadzić odpowiednią komunikacją dopasowaną do etapu ścieżki zakupowej na którym się znajduje. System CRM szybko posortuje potencjalnych klientów wg. scoringu, uporządkuje komunikację z każdym z nich oraz pokaże ci na którym etapie procesu zakupowego są, abyś ty i Twój zespół sprzedaży mógł szybko i efektywnie działać.
  3. Przełączasz się w firmie między wieloma narzędziami do sprzedaży i marketingu
    "Pewnie! Daj mi jeszcze jedną rzecz do zrobienia! ” - powiedział żaden sprzedawca lub marketer :)
    Zdarza Ci się testować i dodawać kolejne narzędzia? Cel jest jeden -  chcesz ułatwić życie sobie i swojemu zespołowi. Jednak, gdy używamy jednego narzędzia do planowania spotkań czy wideokonferencji, innego narzędzia, z którego wysyłamy masowe wiadomości e-mail (newslettery), jeszcze innego, w którym mamy nasze szablony e-maili sprzedażowych - uczucie rozproszenia zaczyna nas przytłaczać. Dodajmy do tego jeszcze napływ leadów z kampanii reklamowych czy zapytań od potencjalnych klientów z live chatu lub messengera, do których trzeba odpowiedzieć - i robi się niezły cyrk. Te wszystkie narzędzia mają Ci służyć do tego, aby usunąć tarcia z twojego procesu pozyskiwania klienta oraz sprzedaży, natomiast kiedy nie są ze sobą połączone oraz zintegrowane, wprowadzają często zamieszanie i dodatkowe nakłady pracy. Dlatego dobry CRM powinien łączyć wszystkie te aplikacje, abys Ty i Twój zespół mogli szybko wykonywać wszystkie czynności w jednym miejscu.
    HubSpot CRM to umożliwia! Bezpośrednio w CRM masz możliwość tworzenia szablonów wiadomości e-mail, newsletterów, tworzenia krótkich bloków tekstowych wielokrotnego użytku (zwanych fragmentami) oraz łączenia kalendarza w celu uzyskania linków do spotkań. Do tego możesz zintegrować działania z twoich kampanii reklamowych np. z Google Ads oraz Facebooka oraz całą analitykę internetową, co pozwala Ci mierzyć wielowymiarowo mierzyć skuteczność działań i ich wpływ na ROI.
  4. Masz problem w wykazaniu wpływu podejmowanych działań marketingowych na przychód firmy
    Czy wiesz, że 80% firm B2B nie jest w stanie określić swojego ROI z kampanii reklamowych oraz podejmowanych działań marketingowych? Jeśli mierzysz ilość pozyskanych leadów, to czy wiesz które z nich (i w jakim czasie) stają się klientami? Podobniej jest z mierzeniem konwersji - czy wiesz ile dzięki nim zarobiła Twoja firma? Dobry system CRM, jak np. Hubspot CRM w jednym miejscu integruje informacje z Twoich kampanii reklamowych i działań marketingowych (content marketingu, social media) i z powie Ci, która reklama, jakie słowo kluczowe, które artykuły blogowe dają Ci klienta!
  5. Masz problem z raportowaniem sprzedaży 
    Jeśli Ty lub Twoi sprzedawcy ręcznie wprowadzają dane sprzedażowe, aby tworzyć raporty i wiedzieć jak kształtuje się sprzedaż z okresu na okres - to wniosek jest jeden - poświęcają mniej czasu na to, co powinni robić - na sprzedawanie. Systemy CRM mogą przechowywać wszystkie dane w jednym, łatwo dostępnym miejscu, dzięki czemu najświeższe raporty i dokładne analizy są dużo prostsze. Do tego systemy nowoczesne systemy CRM automatycznie uzupełniają dane o kontaktach, które mogli pominąć sprzedawcy oraz uzupełni informacje o wpływających na sprzedaż zachowaniach Twoich klientów na Twojej stronie, względem treści w mediach społecznościowych lub Twoich reklam.
  6. Nie masz pełnego wglądu oraz informacji zwrotnej ze swojego lejka sprzedażowego
    Kiedy spojrzysz na proces sprzedażowy w obecnym stanie, czy może on nauczyć Cię czegoś o Twoich potencjalnych klientach?
    1. Skąd pochodzą twoje najlepsze (i najgorsze) leady?
    2. Na jakim etapie procesu zakupowego potencjalny klient zostaje zdyskwalifikowany?
    3. Czy i na jakiej podstawie kwalifikujemy lub dyskwalifikujemy potencjalnych klientów (i co z tym robimy)?
    W dobie kiedy większość osób znajduje informacje i oferty online oraz właśnie tym kanałem nawiązuje kontakt z firmą, powinieneś być w również stanie odpowiedzieć na pytania takie jak:
    1. W jaki sposób potencjalni klienci reagowali na e-maile marketingowe?
    2. Ile razy odwiedzili naszą stronę internetową?
    3. Które strony przeglądali?
    4. Ile artykułów na naszym blogu przeczytali?
    5. W które reklamy kliknęli?

    Nie tylko pomoże to lepiej zrozumieć potencjalnych klientów ale da Ci również wgląd w to, jak można ulepszyć proces sprzedaży w witrynie oraz zdobyć lepszych potencjalnych klientów. HubSpot CRM wykorzystuje śledzenie plików cookie, aby zapewnić zespołowi szczegółowy dostęp do wszystkiego, o czym wspomniałam powyżej, i nie tylko.
  7. Nie masz pewności co do ścieżki rozwoju swojej firmy
    Czy wiesz, jak Twoja firma poradzi sobie z potencjalnym napływem nowych klientów? Czy jesteś całkowicie przekonany o zdolności Twojej firmy do efektywnego skalowania? Jeśli uważasz, że Twoje procesy i narzędzia nie są w stanie sprostać zadaniu, prawdopodobnie nadszedł czas, aby znaleźć rozwiązanie CRM, które odpowiada Twoim potrzebom biznesowym. Odpowiedni system będzie rozwijał się i rósł wraz z Twoją firmą. Naprawdę opłacalny system CRM można rozbudowywać i dostosowywać tak, aby sprostać każdemu wyzwaniu biznesowemu w miarę rozwoju firmy. Ponadto systemy takie jak Hubspot CRM w swoim App Marketplace, zapewniają dostęp do ponad 300 łatwych do integracji aplikacji biznesowych i usług internetowych.

Rozpoznajesz któryś z sygnałów w swojej firmie? Zastanawiasz się nad wdrożeniem CRM w swojej firmie? Sprawdź jak Hubspot CRM może pomóc Ci efektywnie połączyć Twój marketing, sprzedaż i obsługę klienta.

Clean & Elegant
Fully Responsive

Nie przegap nowych wpisów