#BrandFuel - blog o inbound marketingu

HubSpot Marketing Hub: narzędzia, które pomogą Ci zbudować skuteczną kampanię marketingową

Autor: Marzena Mojsiewicz | 16 lipca 2021

Marketerzy potrzebują narzędzi, które pomogą im skutecznie planować i wdrażać strategie marketingu cyfrowego. Bez odpowiedniego narzędzia trudno byłoby stworzyć skuteczną strategię marketingową. HubSpot Marketing Hub to łatwe w użyciu oprogramowanie, które pomaga marketerom w każdym aspekcie ich strategii -  zaplanowania, wdrożenia i monitorowania skuteczności Twoich kampanii marketingowych. Obejmuje on różne funkcje, które umożliwiają firmie przyciąganie, angażowanie i konwertowanie docelowych odbiorców.

W tym artykule omówię ważne narzędzia i funkcje dostępne w HubSpot Marketing Hub, które są przydatne do budowania skutecznej strategii i kampanii marketingu przychodzącego (inbound marketingu).

Narzędzia HubSpot Marketing Hub

Tworzenie stron docelowych

Strony docelowe (landing page) są ważne dla wszelkich kampanii marketingowych. Są to strony, na które trafiają Twoi potencjalni klienci po kliknięciu CTA (przycisku wezwania do działania) na przykład w Twojej reklamie lub w artykule blogowym.

Strona docelowa zawiera wszystkie istotne informacje o konkretnej ofercie i odgrywa kluczową rolę w konwersji leadów. Narzędzie do tworzenia Landing Page od HubSpot pozwala tworzyć strony docelowe z różnych szablonów startowych i dostosowywać je do Twoich potrzeb w niezwykle łatwy sposób - poprzez edytor ‘drag & drop’. To narzędzie jest przydatne dla marketerów budujących swoje kampanie, ponieważ mogą łatwo tworzyć oraz edytować landing page bez pomocy programisty.

Na swoim koncie HubSpot możesz do swoich stron docelowych lub (jeśli masz wdrożoną stronę firmową na HubSpot CMS) do wszystkich podstron swojej witryny. Aby utworzyć landing page, możesz wybrać spośród różnych szablonów. Te szablony można modyfikować, aby tworzyć strony docelowe dopasowane do wizerunku Twojej marki. Każdy szablon zawiera bloki treści witryny zwane modułami. Moduły mogą być ułożone w poziome rzędy lub pionowe kolumny. Możesz grupować te wiersze i kolumny w sekcje elementów. Następnie możesz zastosować style tła do całego obszaru strony lub poszczególnych elementów. Możesz edytować czcionki, kolory, układ, wezwania do działania (CTA) i nie tylko. Możesz dodawać swoje zdjęcia i grafiki oraz video.

Tworzenie formularzy

Landing pages i lead magnety (czyli na przykład przygotowane przez Ciebie e-Booki, checklisty, case studies czy ofert wymagają formularzy, aby uzyskać kluczowe informacje o potencjalnych klientach. Mogą to być podstawowe informacje, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail. Jednak narzędzie do tworzenia formularzy w HubSpot pozwala tworzyć bardziej rozbudowane zależności między polami formularzy i wykorzystywać je gdy tylko ich potrzebujesz. HubSpot z automatu pozwala Ci też zastosować odpowiednie klauzule zgodnie z RODO, tak abyś mógł wykorzystywać zebrane dane do dalszych działań i kampanii.

Dane z formularzy trafiają bezpośrednio do HubSpot CRM (nie wymaga to żadnych dodatkowych integracji). Możesz też ustawić i przypisać zebrane dane kontaktowe do odpowiedniej listy mailingowej, aby następnie - w tym samym narzędziu - móc wysłać do nich zautomatyzowaną kampanię mailingową.

Formularze są kluczowe, jeśli chodzi o konwersje i zbieranie informacji o odwiedzających i potencjalnych klientach oraz w budowaniu list e-mailingowych. Dzięki HubSpot możesz tworzyć te formularze i dodawać je do swoich stron docelowych w różnych formatach (jak embedowany do strony lub landing page lub jako exit intent pop-up, slide-in, dropdown baner)

 

Aby rozpocząć tworzenie formularzy, przejdź do Marketing > Lead Capture > Forms. Kiedy zaczniesz budować te formularze, HubSpot daje Ci wiele różnych opcji dostosowywania ich tak, jak chcesz. Możesz zacząć od dodania różnych pól do formularza, takich jak imię, nazwisko, firmowy adres e-mail, numer telefonu, lokalizacja, stanowisko i inne. Na koniec możesz również dostosować swój przycisk CTA. Wszystkie te pola zależą od pytań, na które mają odpowiedzieć Twoi potencjalni klienci. Po skonfigurowaniu pól HubSpot daje również możliwość tworzenia kolejnych wiadomości e-mail, na przykład automatycznych follow-up i dostosowywania innych ustawień.

Łatwo jest budować te formularze i dostosowywać je do swoich kampanii marketingowych. Po utworzeniu formularza możesz po prostu wybrać go z listy formularzy i dodać do landing page zbudowanym w HubSpot.

Informacje zebrane z formularzy na twoich stronach docelowych możesz następnie wykorzystać w marketing automation i lead nurturingu, aby utrzymać kontakt z potencjalnym klientem, ocieplić i pielęgnować relacje z nim.

Automatyzacja e-mail marketingu

E-mail marketing jest używany przez wielu marketerów do komunikowania się ze swoimi leadmi i klientami. Narzędzie przepływów pracy Workflows w HubSpot umożliwia marketerom m.in. lead nurturing, czyli pielęgnowanie potencjalnych klientów i pomaganie im przekształcić się w płacących klientów. Tworzenie e-maili i wysyłanie ich do każdego leada lub klienta ręcznie jest żmudnym i nieefektywnym zadaniem. Automatyzacja może pomóc Twojemu zespołowi pracować wydajniej oraz zaoszczędzić czas i wysiłek. Automatyzacja zapewnia również, że wysyłasz e-maile do każdego potencjalnego klienta na podstawie odpowiednich trigerów (czyli określonych działań wykonanych przez potencjalnych klientów, co oznacza, że nie przeoczysz istotnych akcji wykonanych przez potencjalnych klientów oraz nie musisz się martwić o ręczne wysyłanie kolejnych dopasowanych i spersonalizowanych e-maili.

Narzędzie Workflows umożliwia Ci zaplanowanie w odstępach czasowych dostarczania wiadomości e-mail. W swoim portalu HubSpot tworzysz, edytujesz i dostosowujesz wygląd wiadomości e-mail do automatyzacji. Następnie nie wychodząc z HubSpot w Automation -> Workflows konfigurujesz warunki zapisu kontaktów do danego Workflowa (na przykład kontakty, które wypełniły konkretny formularz na landing page) i ustawiasz następne odsteoy czasowe między wiadomościami (oraz dodatkowe działania, jak np. taski, zmiany we właściwościach danych kontaktu - przypisanie wyższego scoringu po konkretnej akcji, itd). Narzędzie Workflows w HubSpot Marketing Hub Professional i Enterprise, ułatwia zespołom marketingowym uruchamianie kampanii e-mailowych oraz lead nurturing. Nie muszą ręcznie wysyłać e-maili. Oszczędza to czas, który mogą wykorzystać na inne ważne zadania. Jednak jego możliwości automatyzacji zarówno w marketingu, ale również w działaniach sprzedaży i customer service są o wiele bardziej rozbudowane.

Sprawdź: 5 workflowów automatyzacji, które usprawnią Twój biznes

Planowanie i publikacja treści w Social Media

HubSpot Marketing Hub zawiera narzędzia, które pozwalają zautomatyzować publikacje w mediach społecznościowych. Rozpoczynając od połączenia Twoich kont w mediach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook, LinkedIn i Twitter z HubSpot. HubSpot umożliwia jednoczesne tworzenie i publikowanie postów w kilku kanałach. Możesz zaplanować swój kalendarz treści w Social Media - od razu w nim przygotować posty (oraz jeśli wykorzystujesz Canva - również grafiki) oraz zaplanować publikację.

Narzędzie Social Media od HubSpot pozwala również na zarządzanie społecznością oraz jej zaangażowaniem w mediach społecznościowych. Możesz bezpośrednio z HubSpot odpowiadać na komentarze (na Facebook, Instagram, Twitter oraz LinkedIn) oraz odpowiadać na wiadomości z Messenger.

Przy zarządzaniu na Twitterze, możesz korzystać ze strumieni, które pozwalają CI identyfikować interesujące treści, odpowiadać na rozmowy, zbierać informacje o nowych obserwujących i nie tylko. Wszystkie powyższe ułatwiają Ci śledzenie wszelkich interakcji społecznościowych i reagowanie na nie w jednym miejscu. Narzędzia planowania i publikacji treści w Social Media są dostępne w wersji Professional i Enterprise.

Narzędzie SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest niezbędna, aby Twoje treści stały się bardziej widoczne na stronach wyników wyszukiwania. Narzędzie SEO HubSpot może pomoże Ci w budowaniu autorytetu Twojej strony w wyszukiwarce. Ponadto może pomóc w planowaniu strategii SEO, optymalizacji treści i mierzeniu ROI. W ramach strategii inbound marketingu możesz tworzyć klastry tematyczne w HubSpot. Klastry tematyczne to podtematy lub grupy treści obejmujące szeroki temat. Wystarczy, że wpiszesz swój główny temat, a HubSpot zarekomenduje Ci powiązane słowa kluczowe wraz z ich liczbą wyszukiwań. Pomaga to w bardziej efektywnym planowaniu treści na tematy, które są istotne dla Twojej docelowej grupy odbiorców.

Planowanie tematów może pomóc Ci w budowaniu autorytetu w tym temacie i pozycjonowaniu się nad konkurencją w wynikach wyszukiwania.

Innym sposobem, w jaki narzędzie SEO pomaga, jest udzielanie rekomendacji odnośnie optymalizacji. Rekomendacje SEO można przeglądać dla całej witryny, pojedynczej strony lub artykułu na blogu. Wszystkie konta HubSpot Marketing Hub Professional i Enterprise mają dostęp do tematów i rekomendacji SEO w edytorze stron. Te przydatne zalecenia mogą pomóc w generowaniu większego ruchu organicznego do twojej strony, landing pages oraz bloga. Bezpośrednio w narzędziu SEO HubSpot widzisz również wskaźniki takie jak pozycja Twojej strony na dany temat, ilość sesji w danym okresie czasu, długość sesji, współczynnik odrzuceń, itp., które mogą pomóc Ci w ulepszaniu strategii SEO.

Przepływy i połączenie Chatbota i Livechatu

Chatbot to świetne narzędzie dostępne w Twojej witrynie, które może pomóc odwiedzającym znaleźć to, czego szukają w zautomatyzowany sposób. Dzięki łatwo konfigurowalnym chatbotom możesz poprawić doświadczenia użytkownika i zachęcić użytkowników do interakcji z Twoją witryną. Dzięki HubSpot możesz skonfigurować przepływ użytkowników między Chatbotem a LiveChatem. Widżet chatu pojawia się na stronach Twojej witryny, aby pomóc odwiedzającym rozpocząć rozmowę. ChatBot może pomóc w rezerwacji spotkań, kwalifikowaniu potencjalnych klientów, tworzeniu zgłoszeń do pomocy technicznej i nie tylko. Możesz użyć Chatbota, aby zebrać informacje o osobie rozpoczynającej rozmowę, a następnie członek twojego zespołu może przejąć dalszą rozmowę.

Wszystkie rozmowy na czacie są przechowywane w dostępnej dla zespołu skrzynce odbiorczej (Inbox) zintegrowanej z danymi z CRM HubSpot. Dzięki temu zarówno członkowie zespołu marketingu, jak i sprzedaży czy customer service mogą łatwo przeglądać wszystkie rozmowy i odpowiadać na nie w odpowiednim czasie. Członkowie zespołu mogą łatwo śledzić wiadomości, połączenia lub e-maile. Gwarantuje, że zapewniasz doskonałą obsługę klienta i poprawiasz wrażenia użytkownika.

Zarządzaj kampaniami reklamowymi i mierz ROI

Reklamy są wykorzystywane przez wiele firm do generowania lepszej jakości leadów i wsparcia sprzedaży. Narzędzia reklamowe HubSpot wykorzystują dane CRM i inne zasoby marketingowe, aby bezpośrednio w HubSpot budować grupy odbiorców oraz pomóc Ci zarządzać kampaniami reklamowymi. Zacznij od połączenia konta reklamowego z HubSpot. Możesz połączyć konta reklamowe z Google, Facebook oraz LinkedIn. HubSpot zaczyna następnie śledzić Twoje kampanie reklamowe i automatycznie tworzy kontakty po konwersji leadów. Możesz także tworzyć kampanie reklamowe, odbiorców i raportować kampanie za pośrednictwem HubSpot.

 

To narzędzie ułatwia zarządzanie kampaniami reklamowymi i monitorowanie ważnych danych. Możesz także przeglądać kontakty zdobyte dzięki Twoim kampaniom reklamowym.

Ponieważ narzędzie ADS w HubSpot jest połączone ze HubSpot Sales CRM, możesz mierzyć nie tylko ilość pozyskanych leadów, ale również ilość i wartość zamkniętych transakcji dla pozyskanych kontaktów (a w wersji Enterprise zaawansowaną atrybucję z kampanii reklamowych i innych działań marketingowych) w cyklu życia klienta, pokazując realne oddziaływanie kampanii i działań marketingowych na przychody Twojej firmy. I to w jednym narzędziu.

Raportowanie z wielu kanałów

Dane mają kluczowe znaczenie dla budowania skutecznych kampanii marketingowych. Za pomocą danych możesz przeanalizować swoje bieżące wysiłki i wykorzystać te spostrzeżenia do tworzenia bardziej dopracowanych kampanii. W HubSpot masz dostęp do raportów, dzięki którym możesz mierzyć swoje postępy.

Biblioteka raportów HubSpot zawiera standardowe raporty, które możesz zapisać na liście swoich raportów lub dodać do pulpitów nawigacyjnych (Dashboardów). Raporty te obejmują wiele różnych aspektów, takich jak dane dotyczące witryny, marketingu i sprzedaży. W łatwy sposób możesz dostosowywać swoje raporty i organizować je. HubSpot umożliwia również tworzenie nowych pulpitów nawigacyjnych do różnych celów raportowania i udostępnianie pulpitów nawigacyjnych innym członkom zespołu.

Możesz kopiować, powielać lub usuwać istniejące pulpity nawigacyjne zgodnie ze swoimi potrzebami. Możliwe jest również tworzenie i dostosowywanie pulpitów nawigacyjnych oraz customizowanych raportów zawierających zestawy odpowiednich danych - do własnego użytku lub raportowanoia np. do zarządu czy inwestorów. HubSpot ułatwia zarządzanie i dostosowywanie raportów, przesyłanie ich np. na Slacku lub eksportowanie do .csv lub .xls / .xlsx. Pomaga to skoncentrować się na obszarach, które są ważne dla Twojej firmy.

Od początku do końca HubSpot Marketing Hub może pomóc Ci zaplanować, wdrożyć i monitorować skuteczność Twoich kampanii marketingowych. Wszystkie te narzędzia mają różne opcje dostosowywania, które odpowiadają Twoim potrzebom biznesowym. Wdrażanie strategii marketingowej może być trudne. Ale dzięki odpowiednim narzędziom możesz uczynić swoją pracę wydajniejszą i łatwiejszą.

Zastanawiasz się nad wyborem platformy marketingowej HubSpot Marketing Hub? Jako certyfikowana agencja HubSpot możemy pomóc Ci rozpocząć korzystanie z tej platformy, aby usprawnić działania marketingowe i sprzedażowe. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.