Brief

Poznaj wszystkie zalety HubSpot

 

Dowiedz się

  • od czego zacząć,
  • jakie Huby wybrać,
  • jak wykorzystać HubSpot w pełni,
Poznaj HubSpot
Menu
Brief

Must-have kampanii przedświątecznych

Marzena Mojsiewicz
7 grudnia 2020

Święta zbliżają się wielkimi krokami. I wiesz, co to znaczy? Czas zacząć publikować świąteczne posty oraz reklamy w mediach społecznościowych i szerzyć świąteczną radość! Chcesz wiedzieć, jak „rozpędzić swoje sanki” w tegorocznych kampaniach marketingowych? Oto gotowe pomysły, które możesz wypróbować.

Dzięki naszym świątecznym pomysłom na content i reklamy w mediach społecznościowych możesz:

  • promować swoją markę,
  • sprzedawać więcej w święta,
  • i zdobyć więcej klientów.

Uwaga! Czy wiesz, że na całym świecie jest obecnie ponad 3,2 miliarda użytkowników mediów społecznościowych? Wszyscy to wiemy: media społecznościowe pomagają zwiększyć zasięg, zwiększyć zaangażowanie i zwiększyć sprzedaż. Jeśli nie wykorzystujesz profesjonalnie mediów społecznościowych do promowania swojej marki i sprzedaży produktów i usług, tracisz setki klientów. Sprzedaż społecznościowa działa.


Zobacz następujące statystyki:

  • 79% sprzedawców, którzy sprzedają przez media społecznościowe, wyprzedza swoich kolegów, którzy tego nie robią.
  • Sprzedaż społecznościowa stanowi ponad 50% przychodów  w 14 głównych branżach.
  • 76% konsumentów jest gotowych porozmawiać ze sprzedającymi w mediach społecznościowych.

Oczywiście nie muszę Ci mówić, że w okresie świątecznym spodziewany jest gwałtowny wzrost sprzedaży w mediach społecznościowych.

Podbij media społecznościowe w te święta dzięki następującym wskazówkom:

1. Załóż sklep w sklepach na Facebooku

Zaoferuj swoim klientom łatwiejszy sposób odkrywania Twoich produktów w mediach społecznościowych, zakładając sklep na Facebooku i Instagramie. Wejdź na Facebook Shops

Sklep na Facebook

Sklep możesz założyć na dwa sposoby:

  • albo importując produkty z istniejącego eCommerce
  • lub tworząc niestandardowe katalogi swoich produktów.

Gdy katalog produktów jest już gotowy, użytkownicy mogą nawigować, zapisywać, udostępniać i kupować na platformie. Co więcej, potencjalni kupujący mogą łatwo skontaktować się z Tobą przez Messengera, jeśli mają jakiekolwiek pytania dotyczące tego, co sprzedajesz.

Innymi słowy, Sklepy umożliwiają kupującym online kompleksową obsługę. Jest to duże, ponieważ zapewnia bezproblemowy sposób sprzedaży produktów i usług online - co może tylko przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. Po skonfigurowaniu sklepów na Facebooku użytkownicy mogą łatwo uzyskać do nich dostęp za pośrednictwem Twojej strony na Facebooku i profilu na Instagramie (a także Twoich relacji i reklam). Możesz dostosować wygląd i styl swojego sklepu, wybierając motyw kolorystyczny, układ, styl przycisków itp. Jest to niezbędne, ponieważ wygląd ma znaczenie podczas sprzedaży. Co więcej, możesz oznaczyć do pięciu produktów w każdym ze swoich postów. Umożliwia to użytkownikom kliknięcie oznaczonego produktu i dokonanie zakupu za pośrednictwem Twojej witryny internetowej lub samej aplikacji. Druga opcja jest dostępna po włączeniu przycisku „Instagram checkout(czyli kup teraz bezpośrednio na Instagramie).

Instagram checkout

2. Wykorzystaj trend robienia prezentu samemu sobie

Zjawisko samodzielnego obdarowywania się ostatnio szybko się rozwija. Oczekuje się, że w tym roku trend będzie się jeszcze bardziej nasilał.

Jak to? Biorąc pod uwagę, jak trudny był rok 2020 dla większości z nas, konsumenci na całym świecie częściej niż kiedykolwiek odczuwają potrzebę pobłażania sobie. Wiele badań pokazuje, że konsumenci chętniej rozpieszczają się w trudnych czasach i po nich.

Według badań Euromonitor: po recesji w 2008 roku sprzedaż lakierów do paznokci wzrosła o 30% w USA i 10% w Europie Zachodniej.

Jak widzisz: Teraz jest najlepszy moment, aby pomóc klientom nagrodzić się w tych trudnych chwilach. I zgadłeś: media społecznościowe to idealna platforma, która pomoże Ci to osiągnąć.

Możesz spodziewać się, że w grudniu więcej klientów będzie przeglądać sklepy internetowe w internecie. Jednak większość kupujących (około 97%) raczej nie dokona zakupu podczas pierwszej wizyty.

Czy można się dziwić, dlaczego 67% koszyków online jest porzucanych? Wcale nie jest to zaskakujące. W końcu większość konsumentów nie jest gotowa do zakupu przy pierwszej wizycie w sklepie internetowym lub na stronie docelowej. W większości przypadków ludzie dodają produkty do koszyka, aby kupić je w późniejszym terminie. W porządku. Jednak w świecie, w którym jest dużo rozrywki online (i offline), potencjalni kupujący mogą zbyt łatwo zapomnieć, że istniejesz. Możesz wysłać im przypomnienie za pośrednictwem świątecznej kampanii remarketingowej w mediach społecznościowych.

3. Rozpocznij kampanię remarketingową

Remarketing, znany również jako re-targeting, to płatna taktyka reklamowa, która pomaga wyświetlać reklamy potencjalnym klientom, którzy odwiedzili Twoją witrynę lub aplikację, ale udali się gdzie indziej bez zakupu.

Oto scenariusz:

  1. Kasia uważa, że czas kupić aparat fotograficzny.
  2. Dlatego odwiedza twoją witrynę i przegląda różne aparaty i obiektywy.
  3. Na chwilę się rozprasza, a potem postanawia przeglądać Facebooka i Instagrama przez dwie godziny, po czym wyłącza laptopa.
  4. Myśl o zakupie aparatu fotograficznego wypadła jej z głowy.
  5. Rano Kasia loguje się na swoje konto na Facebooku i widzi to:

reklama remarketingowa

Oto, co myślała Kasia, gdy zobaczyła reklamę: „Ach, racja. Aparat! Cóż, moja pensja właśnie przyszła dzisiaj, więc równie dobrze mogę go sobie kupić (myślałam o tym od dawna). W końcu to był ciężki rok”.

To właśnie robi kampania remarketingowa. Wyświetlając reklamy osobom, które już wykazały zainteresowanie Twoimi produktami, zwiększasz prawdopodobieństwo sfinalizowania transakcji.

Reklamy remarketingowe dostępne są na Facebooku i Instagramie.

4. Rozwiń swoją sprzedaż w mediach społecznościowych w sezonie mega wyprzedaży.

Znowu nadeszła ta pora roku, która zawsze jest najbardziej pracowita dla branży eCommerce (i nie tylko), ponieważ większość konsumentów jest chętnych by zaszaleć przed Świętami.

Ale nasuwa się pytanie: czy biorąc pod uwagę spowolnienie gospodarcze w okresie pandemii koronawirusa, ludzie będą równie chętni do wydawania ciężko zarobionych pieniędzy

Niespodzianka! Niespodzianka! Odpowiedź brzmi: TAK!

W tej chwili kupujący bardziej zwracają uwagę na swój budżet, a dla większości z nich sezonowe mega wyprzedaże są właśnie tym, co pomoże im zmniejszyć wydatki, przynajmniej w dłuższej perspektywie.

Zgodnie z ankietą Coronavirus Research przeprowadzoną przez GWI:
1 na 3 respondentów twierdzi, że przed zakupem będzie czekał na przecenę, promocję lub wyprzedaż produktów.
Ze względu na obostrzenia dotyczące sklepów stacjonarnych, spora część konsumentów skieruje swoje kroki do sklepów online w poszukiwaniu okazji.

Jeśli chcesz zwiększyć świadomość i wzbudzić zainteresowanie klientów swoją sezonową kampanią sprzedażową, musisz spotkać się z nimi tam, gdzie są: w mediach społecznościowych!

Pamiętaj jednak że już w listopadzie, a tym bardziej w grudniu media społecznościowe będą wypełnione reklamami i promocjami. Konkurencja zaostrzy się.

Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę docelowych odbiorców i zachęcić ich do podjęcia działań (zakupu lub rejestracji), musisz wykazać się kreatywnością i korzystać z funkcji i narzędzi, które mogą Ci w tym pomóc. Oto funkcje mediów społecznościowych, które mogą pomóc wzbudzić emocje związane z wielkimi świątecznymi wydarzeniami sprzedażowymi:

  • Użyj hashtagów i lokalizacji na Instagram, aby zwiększyć zasięg i liczbę wyświetleń.
  • Nie twórz nudnych Relacji (Stories na Facebook i Instagram). Umieść tam muzykę, emotikony i gify!
  • Spraw, by Twoje produkty były dostępne do zakupów dzięki naklejkom produktowym.
  • Zwiększ zaangażowanie, tworząc ankiety, zadając pytania i używając suwaka emoji.
  • Skorzystaj z Relacji, aby odliczać czas do wielkiego wydarzenia sprzedażowego. Odliczanie daje poczucie pilności.

5. Rób transmisje “na żywo”

Niewiele formatów treści jest tak wciągających jak filmy na żywo. Filmy na żywo nie tylko stwarzają poczucie pilności, które wywołuje w widzach efekt FOMO (Fear of Missing OUT), ale także daje wrażenia „w tej chwili”, które powodują, że użytkownicy angażują się i wchodzą w interakcję z Twoją marką.

Zakupy Facebook Live

Nic dziwnego, że 59% użytkowników woli oglądać filmy na żywo. Oto sposoby, w jakie filmy na żywo w mediach społecznościowych mogą zwiększyć świadomość Twoich świątecznych wyprzedaży:
Filmy zza kulis (behind the scenes) na żywo mogą pomóc w rozpowszechnianiu informacji o wydarzeniach związanych ze świątecznymi wyprzedażami i nawiązaniu głębszego połączenia z publicznością.

Dema na żywo do prezentowania produktów i wzbudzania zainteresowania.
Możesz też nawiązać współpracę z influencerami, aby zaprezentować swoje produkty za pośrednictwem ich transmisji na żywo, tak aby dotrzeć do nowych odbiorców i wzbudzić zainteresowanie wokół swojej marki.

Na koniec, mogę Ci dać jeszcze jedną, ważną radę:

Spraw, aby Twoi klienci byli Twoim numerem 1.

Brzmi jak prosta porada? Pewnie. Ale zdziwisz się, jak wiele firm traci z oczu to, co jest ważne, gdy znajdują się w środku kampanii marketingowej oraz napędzania sprzedaży.

Pamiętaj też, że jeśli chcesz zaangażować klientów w sposób, który naprawdę mógłby podbić Twoją świąteczną kampanię (i Twoją firmę) w mediach społecznościowych - znaj swoją grupę odbiorców i twórz posty, content i reklamy, które będą odpowiadać ich potrzebom i oczekiwaniom.

Wystartuj ze świąteczna kampanią
Clean & Elegant
Fully Responsive

To też powinno cię zainteresować

te wpisy o Marketing

Nie przegap nowych wpisów