Narzędzia lead generation dla firm B2B w HubSpot
Jako szef firmy wiesz, że stworzenie przewagi nad konkurencją jest niezwykle ważne. Bez względu na to, jak bezpieczna jest Twoja firma, zawsze istnieje szansa, że ktoś inny stworzy bardziej lukratywny, tańszy lub bardziej atrakcyjny produkt lub usługę i odciągnie Twoich klientów. Można to również powiedzieć o Startupach, które próbują zdobyć większą bazę klientów i nakłonić jednorazowych kupujących do stałych zakupów. Bez względu na to, po której stronie jesteś, ważne jest aby pozyskiwać nowych klientów.
Generowanie leadów jest jednym z głównych czynników decydujących o tym, czy Twój biznes odniesie sukces na zmieniającym się rynku. Definiuje się go jako akt pozyskania zainteresowania czy uwagi ofertą Twojej firmy oraz pozostawienie danych kontaktowych przez potencjalnego klienta.
Funkcje HubSpot do Lead Generation
HubSpot ma reputację najlepszej firmy zajmującej się technologiami B2B z potężnym zestawem narzędzi i zasobów marketingowych. Podczas gdy wiele systemów dostępnych obecnie na rynku koncentruje się na jednym lub dwóch aspektach sprzedaży lub marketingu, HubSpot zapewnia kompleksowe zestawy, unikalnych i korzystnych narzędzi zapewniających marketing i sprzedaż na całej ścieżce klienta.
Jego core’m jest CRM, więc wykorzystanie bazy danych jest zoptymalizowane w największym stopniu. Przydatne funkcje, takie jak szablony SEO i kalendarze umawiania spotkań online, utrzymują wszystko w porządku, działają płynnie i pomagają Twojej firmie rozwijać się jeszcze lepiej i sprawniej.
Dla firm technologicznych B2B, które koncentrują się na inbound marketingu i potrzebują automatyzacji marketingu, HubSpot jest solidnym rozwiązaniem do generowania i ogrzewania leadów. Ten artykuł skupia się na kluczowych funkcjach marketingowych HubSpot, które są najbardziej przydatne dla firm technologicznych B2B, które dążą do generowania najlepszych potencjalnych klientów.
Funkcje HubSpot, które przyciągają i ogrzewają potencjalnych klientów dla firm technologicznych B2B
Ten krótki przegląd pokazuje niektóre z najbardziej przydatnych narzędzi HubSpot do generowania leadów, a także rodzaj planu cenowego, którego będziesz potrzebować, aby mieć do nich dostęp. Każda funkcja zostanie szczegółowo omówiona w dalszej części.
Funkcja HubSpot |
Dostępność w planie |
Zarządzanie contentem HubSpot dostarcza centralne miejsce tworzenia i zarządzania całym Twoim contentem - stronami internetowymi, landing page’s oraz blogami, e-mailami marketingowymi oraz Social Media (planowaniem, publikowaniem, analizą) Ponieważ funkcje zarządzania contentem jest połączona z pozostałymi funkcjami HubSpot, jak CRM, analityką, SEO atrybucją ROI z marketingu, często zamiast CMS jest nazywana COS - system optymalizacji treści. |
|
Strategia contentu To jest odpowiedź HubSpot na nowoczesne SEO. Tak jak SEO ewoluowało, tak samo potrzeba tworzenia strategii treści, która pozwala tworzyć content wspierający rankowanie w wyszukiwarce - i idzie to dużo dalej niż same słowa kluczowe. |
|
Lead Flows Jak planujesz dostarczyć leady do swojego funnelu sprzedaży? Narzędzie Lead flows od HubSpot pozwala pozyskiwać leady zanim opuszczą Twoją stronę. |
|
Workflows (przepływy pracy automatyzacji) To narzędzie marketing automation wykracza poza pocztę e-mail. Pozwala na kampanie “drip e-maili” celem ogrzania potencjalnych klientów oraz wprowadzenie ich na dalsze etapy lejka sprzedażowego + automatyzację powtarzalnych zadań, przypomnień i wiele więcej. |
|
Ads (Zarządzanie kampaniami) Możesz prowadzić kampanie reklamowe w Facebook Ads, Google Ads oraz LinkedIN bezpośrednio z HubSpot i budować grupy odbiorców na podstawie Twoich danych z wbudowanego CRM oraz mierzyć konkretny ROI z marketingu. |
|
Deals (Transakcje) Deal’e i ich lejek to przypisane do kontaktów i firm potencjalne i faktycznie zrealizowane transakcje sprzedaży, które w połączeniu z danymi zebranymi z reklam, ze strony i contentu, dają firmom technologicznym B2B jasny widok na to, kto jest ich najlepszym leadem i skąd przyszła konwersja. |
|
Analityka (dashboardy i raporty) HubSpot posiada system analityczny zbierające dane w jednym miejscu z czytelną prezentacją w postaci dashboardów oraz łatwych w eksporcie raportów. |
|
Zarządzanie treścią
Dla firmy technologicznej B2B, a zwłaszcza startupu, wybór miejsca, w którym wydasz budżet na cele marketingowe, może być trudną decyzją. Dotyczy to zwłaszcza zarządzania treścią. Istnieje wiele opcji. Skoncentrujemy się na porównaniu dwóch najczęściej wybieranych: WordPress i HubSpot.
Dlaczego te platformy zostały stworzone?
Witryny WordPress są popularne, ale ponieważ WordPress został opracowany do celów blogowania, elementy, które mogą przekształcić blog w pełnowymiarową, skuteczną witrynę internetową z funkcjami marketingowymi trzeba dodać osobno. Wymaga to czasu i często kogoś z programistyczną oraz marketingową, aby wszystko działało dobrze. Jest to trochę nieporęczne i sporo kosztuje firmy, aby zatrudnić lub zewnętrznie zaangażować specjalistów do zarządzania wszystkimi elementami.
Z drugiej strony HubSpot został opracowany specjalnie z myślą o pomaganiu firmom w rozwoju, z myślą o marketerach od samego początku. Oprogramowanie zostało zbudowane tak, aby zawierało wszystkie elementy niezbędne do silnego marketingu, w tym solidny system zarządzania treścią, który jest w jednym miejscu w pełni gotowy do działania, przyjazny dla użytkownika i łatwy w zarządzaniu.
Oprogramowanie HubSpot CMS ma również wbudowane funkcje optymalizacji treści pod wyszukiwanie. Zarówno WordPress, jak i HubSpot koncentrują się na tworzeniu treści. Ponieważ tworzenie treści, które przyciągają klientów, jest podstawą inbound marketingu, CMS HubSpot jest niezwykle ważną funkcją oprogramowania.
Porównanie WordPressa i HubSpot dla firm technologicznych B2B
Dla obu platform przyjrzymy się trzem rodzajom treści: blogom, stronom docelowym i stronom internetowym.
Blogi
Obie platformy mają: edytory blogów, które zawierają funkcje tworzenia wpisów, możliwość planowania wpisów na blogu oraz publikowania wpisów blogowych w mediach społecznościowych. Funkcje, które posiada tylko HubSpot: wygląd i treści są od razu zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, wbudowany optymalizator SEO, możliwość tworzenia skutecznych CTA, współpraca nad treścią wielu osób, kalendarz treści, obsługa AMP i analityka.
Landing page’s
Strony docelowe służą do przyciągania potencjalnych klientów do Twojej firmy, dostarczając im konkretnych informacji z danego tematu lub problemu, którym się interesują. Dobrym zastosowaniem stron docelowych jest odpowiadanie na pytania, które potencjalni klienci mają oraz pokazanie Twojej oferty w formie rozwiązań.
Landing pages to dobre miejsce również na tzw. pillar page - czyli strona filarowa, w której kompleksowo przedstawiamy konkretny, intrygujący dla odbiorców temat, do której będzie linkować formularz (więcej informacji na temat filarów treści znajdziesz w sekcji strategii treści).
Landing pages w WordPressie są natywnie zbudowane jak blog i wymagają dodatkowych wtyczek i konfiguracji technicznej aby działały płynnie. HubSpot ma wszystko w jednym miejscu dzięki zintegrowanemu oprogramowaniu, co oznacza, że firmy technologiczne B2B mogą publikować, testować i optymalizować stronę w ramach jednej platformy marketingowej.
W praktyce oznacza to więcej zaoszczędzonego czasu i pieniędzy na development i wtyczki, który możesz skupić się na generowaniu nowych leadów. WordPress ma motywy, ale trochę kosztuje, a czasami potrzeba kilku wtyczek, aby uzyskać strony docelowe takie, jak chcesz. HubSpot ma wbudowane Centrum projektowania, które pozwala na korzystanie z szablonów lub funkcji przeciągania i upuszczania, dzięki czemu jest szybki i łatwy w użyciu.
Co obie platformy mają dostępne dla stron docelowych: edytor szablonów, motywy, CSS dla poszczególnych stron
Co HubSpot ma a WordPress nie: Funkcje projektowania typu „przeciągnij i upuść”, tworzenie formularzy, optymalizator SEO i możliwości testowania A/B
Strony internetowe
Tworzenie stron internetowych HubSpot jest podobne do tworzenia stron docelowych, z motywami i funkcjami przeciągania i upuszczania, jednak dedykowane designy i szablony stron wymagają pracy webdevelopera. WordPress w tym zakresie jest również podobny, z niektórymi motywami kosztownymi i możliwą potrzebą pomocy specjalisty IT, aby dostosować motyw lub upewnić się, że jest responsywny, a wszystkie elementy działają poprawnie.
Jedyną wspólną cechą WordPress i HubSpot w zakresie tworzenia stron internetowych jest to, że oba oferują motywy.
HubSpot ma: funkcje przeciągania i upuszczania do tworzenia stron internetowych, optymalizator SEO, bezpieczeństwo, sieć dostarczania treści (CDN) i hosting.
Oto kilka innych uwag dotyczących systemów zarządzania treścią HubSpot vs. WordPress.
WordPress nie ma zbyt wiele wbudowanego SEO. Opiera się na wtyczkach takich jak Yoast, które pomagają w SEO, ale te wtyczki nie zawsze odnoszą się do nowych zmian w SEO. Do tego dochodzą dodatkowe wtyczki, np. do formularzy, chatu, social media, etc oraz konieczność utrzymywania ich wszystkich zaktualizowanych (inaczej mogą pojawić się zagrożenia wycieku danych, spamu czy przejęcia strony). Coraz więcej wtyczek równa się potrzeba wsparcia IT do zarządzania nimi wszystkimi.
HubSpot ma wbudowane SEO, formularze, Social Media, analitykę i można go dostosować. Oprogramowanie HubSpot może również optymalizować treści pod kątem SEO w całej witrynie (nie tylko według stron), monitoruje wydajność strony w celu śledzenia takich rzeczy, jak szybkość strony, śledzenie linków przychodzących i zapewnia organizację treści dla wyszukiwania.
HubSpot Analytics pozwala sprawdzać, które elementy lejka sprzedaży działają, a które nie. Możesz przeglądać wskaźniki, takie jak ilość utworzonych treści i liczba pozyskanych leadów w celu konwersji do klientów. Wielu użytkowników WordPressa polega na Google Analytics lub kupuje oddzielne oprogramowanie, aby obserwować trendy w swojej firmie.
Oba systemy umożliwiają udostępnianie treści w serwisach społecznościowych; jednak HubSpot ma również możliwość monitorowania mediów społecznościowych pod kątem kluczowych terminów, fraz i wzmianek. Dzięki HubSpot możesz także planować i publikować wiadomości społecznościowe oraz przeglądać analizy mediów społecznościowych.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, WordPress wymaga dodatkowego oprogramowania do wszystkiego. HubSpot posiada zintegrowaną zaporę sieciową/VPN, system wykrywania włamań, zaporę sieciową aplikacji internetowych, zarządzanie rozproszoną odmową usługi (DDoS), proaktywne skanowanie i testowanie sieci oraz ochronę Secure Sockets Layer (SSL).
Pieniądze i czas, które musisz poświęcić w Wordpress na znalezienie wtyczek, aktualizację oprogramowania i upewnienie się, że wszystko działa poprawnie, tym mniej czasu będziesz musiał poświęcić na generowanie leadów. Ostatecznie w pełni zintegrowany program, taki jak HubSpot, może dać firmom technologicznym B2B przewagę, pozwalając im skupić się bardziej na opracowywaniu strategii treści i samej treści niż na zarządzaniu wszystkimi elementami.
Pobierz porównanie Wordpress vs. HubSpot CMS
Strategia treści
Inbound marketing opiera się na wiedzy, jakie treści tworzyć, aby przyciągnąć jak najwięcej leadów. Wraz z ewolucją wyszukiwarek pojawia się potrzeba różnych strategii tworzenia najlepszych treści. Zintegrowane narzędzie SEO w HubSpot ewoluują wraz z samymi wyszukiwarkami.
Tematy ponad słowami kluczowymi
Strategia treści HubSpot koncentruje się wokół treści zoptymalizowanych pod przeglądarki, ale opiera się na klastrach tematycznych, a nie na słowach kluczowych. Ewolucja wyszukiwarek, w tym polecane fragmenty Google (aby od razu odpowiedzieć na pytania wyszukiwarek) i RankBrain (do indeksowania i pozycjonowania treści), oznacza, że firmy technologiczne B2B muszą dostosować sposób organizowania swoich treści i materiałów, aby mogły zostać odnalezione przez wyszukiwarki, generować ruch i pozyskiwać potencjalnych klientów.
Wyszukiwarki coraz częściej korzystają z zapytań głosowych, co oznacza, że Google musiało dostosować swoje wyszukiwarki tak, aby odpowiadały na frazy zamiast na słowa kluczowe. Spowodowało to odejście w SEO z prostych słów kluczowych na rzecz długich odmian, które są frazami tematycznymi.
Marketerzy muszą teraz patrzeć na widoczność w różnych tematach, a nie na rankingi słów kluczowych, kojarzenie Twojej marki z kluczowymi tematami ma sens. Upewnij się, że tworzysz silną narrację marki, która koncentruje się na tym, kim jesteś jako firma, a także na tym, co masz do sprzedania.
Następnie możesz utworzyć pillar pages - klastry tematyczne, które są szerokimi przeglądami konkretnych tematów a następnie obudować je materiałami rozwijającymi poszczególne zagadnienia, które będą zawierały linki do wszystkich Twoich postów na blogu i stron docelowych powiązanych z danym tematem. Połącz te strony z klastrem tematycznym. Jedna wysokowydajna strona klastra zwiększa widoczność wszystkich powiązanych z nią stron. Stwarza to silny ekosystem content marketingu.
Oprócz tworzenia wewnętrznych linków i zwiększania widoczności, ten rodzaj organizacji zapewnia lepsze wrażenia dla odwiedzających witrynę, którzy mogą łatwiej znaleźć to, czego szukają. Ma to niesamowity potencjał generowania ruchu organicznego oraz do generowania leadów. Oprócz skutecznych narracji brandingowych i klastrów tematycznych, wykorzystanie HubSpot do zarządzania mediami społecznościowymi jest jedną z najsilniejszych strategii dotyczących treści. Na przykład z platformy HubSpot możesz zarządzać Facebookiem, Instagramem, LinkedIn, Twitterem, e-mailami i YouTube — bez konieczności przeskakiwania między witrynami. Korzystając z wielu platform Social Media oraz ogrzewając leady poprzez e-mail marketing, masz wgląd i analizę konkretnych punktów styku Twoich potencjalnych klientów w jednym miejscu i potrafisz z większą precyzją i personalizacją dopasować komunikację - a to znacząco podnosi konwersję.
Badania HubSpot SEO
Keyword odgrywają ważną rolę w określaniu, na których tematach należy się skupić, głównie dlatego, że dostarczają wyobrażenia o tym, czego już szukają potencjalni klienci. Strategie treści można budować wokół poszukiwanych tematów.
Narzędzie strategii treści HubSpot może sugerować tematy w oparciu o trafność, konkurencję i popularność, które mogą zainteresować Ciebie i potencjalnych potencjalnych klientów. Pogrupuj swoje pomysły na tematy w klastry, aby można je było śledzić (narzędzie strategii treści HubSpot automatycznie robi to dla Ciebie). Gdy szukasz i tworzysz kolejne tematy wyszukiwania, HubSpot pokazuje Ci zarówno treści, które już stworzyłeś oraz liczbę wyszukiwań, konkurencyjność danej frazy / tematu oraz po czasie ilość i aktywność względem Twoich powiązanych treści.
Przy tworzeniu konkretnego wpisu blogowego, landing page lub strony - istnieją wbudowane listy rzeczy do zrobienia dla SEO, dzięki czemu możesz optymalizować podczas pisania oraz uzyskać porady na bieżąco. Tworząc klastry treści, obserwuj, które tematy generują ruch, a które nie. Dzięki temu zorientujesz się, którym tematom poświęcić najwięcej czasu, aby zwiększyć ROI i wygenerować więcej potencjalnych klientów. Dzięki narzędziu do strategii treści możesz śledzić liczbę leadów i klientów pochodzących z ruchu organicznego, dzięki czemu możesz zobaczyć bezpośrednie połączenie między treściami, które tworzysz, a potencjalnymi klientami.
Lead Flows
HubSpot Lead Flows to potężne narzędzie do pozyskiwania potencjalnych klientów. Ta funkcja umożliwia firmom tworzenie atrakcyjnych formularzy do przechwytywania kontaktu do potencjalnych klientów w różnych stylach, w tym rozwijanych banerów, wysuwanych slajdów w lewym lub prawym dolnym rogu oraz wyskakujących okienek.
Każdy styl jest najskuteczniej wykorzystywany do określonych zadań. Pola slajdów są dobre do promowania treści i zachęcania ludzi do subskrybowania Twojego bloga lub pobrania Twoich lead magnetów. Pola rozwijane są zwykle używane do wyświetlania aktualnych ofert lub powiększania listy subskrybentów bloga, a wyskakujące okienka służą do promowania kanałów społecznościowych, powiększania list e-mailowych i dostarczania najcenniejszych treści. Zróżnicowane są również wyzwalacze, czyli co powoduje wyświetlenie danego Lead Flowu. Może to być czas spędzony na Twojej stronie, procent strony, która została przewinięta, lub zamiar wyjścia (exit-intent pop-up) mogą wywołać aktywację Lead Flow.
Istnieją trzy elementy udanego przepływu leadów:
Call-Out (wezwanie): jest to początkowe okienko pop-baner w górę, w slajd lub w dół z przyciskiem, za pomocą którego potencjalni klienci mogą kliknąć.
Formularz: pojawia się po kliknięciu objaśnienia. Potencjalni klienci wypełniają go, aby się zarejestrować lub uzyskać więcej informacji, a zebrane dane można wykorzystać do przyszłych działań marketingowych dla tego potencjalnego klienta.
Podziękowanie: pojawia się po przesłaniu formularza.
W narzędziach Lead Flow można dodać obrazy do przepływu leadów, zmienić kolory i teksty oraz wezwania do działania CTA. W wyższych planach, możesz również dodawać pola niestandardowe do formularzy - wszystko w jednym miejscu.
Lead Flows mogą być umieszczane na konkretnych, określonych przez Ciebie stronach lub wpisach blogowych lub na wszystkich stronach, w zależności od Twoich potrzeb. Możesz również wyłączyć Lead Flows klientów dla małych ekranów mobilnych. Aby najskuteczniej używać narzędzia Lead Flows do generowania leadów, użyj ich w połączeniu z Lead Magnetem (np. dokumentem czy e-bookiem do pobrania) na górze lejka sprzedaży. Oznacza to, że będziesz umieszczać swoje treści przed potencjalnymi klientami, gdy są zainteresowani i szukają. Możesz także wyświetlać wyskakujące okienka, aby ponownie zaangażować użytkowników, którzy statystycznie zamierzają opuścić Twoją witrynę.
Pola rozwijane lub pola wyjściowe to świetne sposoby zapraszania ludzi do subskrybowania Twojego bloga. Przepływy leadów są szczególnie skuteczne, gdy są używane do rejestracji na wydarzenie, zwłaszcza na stronach, które będą związane z wydarzeniem. Niektóre wyniki pokazują 50-procentowy współczynnik konwersji.
Marketing Automation
Workflow to system automatyzacji HubSpot. Dostęp do nich można uzyskać w planie HubSpot Marketing Hub Professional oraz Enterprise. Można ich używać zarówno do celów marketingowych i sprzedażowych, jak i do uproszczenia zadań wewnętrznych.
Na podstawie kontekstu potencjalnego klienta, w tym tego, z jakimi fragmentami treści już wchodzi w interakcję i gdzie się znajduje w lejku sprzedaży. Leady otrzymujące zautomatyzowane Workflowem wiadomości mogą już czytać Twoje blogi, przeglądać Twoją witrynę i komunikować się z Tobą w serwisach społecznościowych. Workflowy, w tym aspekcie mają na celu wspieranie tych potencjalnych klientów oraz ogrzewanie ich.
Te kampanie e-mailowe pozwalają firmom zwracać uwagę na każdy kontakt na pożądanych poziomach, ale są zautomatyzowane, aby zaoszczędzić czas. Możesz wybrać wyzwalacze, których chcesz użyć, aby właściwa wiadomość e-mail została wysłana we właściwym czasie. Edytor wizualny ułatwia zobaczenie (za pomocą schematu blokowego), jak i kiedy e-maile zostaną wysłane. Na przykład, jeśli jeden potencjalny klient odpowie tak na pytanie, a inny potencjalny odpowie na nie, otrzymają różne wiadomości e-mail i będziesz mógł zobaczyć przepływ w edytorze wizualnym. Ta logika rozgałęziania dla różnych odpowiedzi potencjalnych klientów oznacza, że możesz ustawić mini-cele dla niektórych potencjalnych klientów i dostarczać wiadomości, które pokierują ich w pożądanym kierunku.
Workflowy można powiązać z konkretnym celem, takim jak pozyskanie potencjalnego klienta do zapisania się na konsultację lub prezentację sprzedażową, dzięki czemu można śledzić postępy i sprawdzać, czy kampania e-mailowa działa. Zorientowanie na cel pozwala firmom dostosować ich automatyzację, aby upewnić się, że ich wiadomości e-mail zapewniają najlepszą wartość potencjalnym klientom i utrzymują ich w lejku sprzedaży. Kontakty są usuwane z listy automatyzacji Workflowu, gdy spełnią kryteria danego celu. Jest to świetne rozwiązanie dla firm, które chcą śledzić, ile leadów przechodzi na sprzedaż. Ponadto lista kontaktów jest aktualizowana, gdy potencjalni klienci wchodzą lub opuszczają lejek sprzedaży.
Automatyzacje Workflows są uruchamiane na dwa sposoby:
Samodzielna budowa “from scratch”: ta kategoria jest oparta na samodzielnie wybranych wyzwalaczach odnośnie danych dotyczących kontaktu z CRM (aktywności względem contentu / e-maila, stanowiska, etapu w cyklu sprzedażowym), firmy, transakcji rozpoczętej konwersacji na czacie - a następnie sami określamy dalszy przebieg automatyzacji, opóźnień, działań, tasków i powiadomień.
Center on date: spełnione są wyzwalacze rejestracji oparte o danych kontaktu / firmy oraz na dacie, takiej jak np. webinar, konferencja, konkretna Center on date property - jest to podobne do poprzedniej kategorii, ale data jest związana z np. z wygaśnięciem subskrypcji, datą odnowienia, urodzinami itp., a nie z wydarzeniami biznesowymi lub innymi eventami.
Kliknięcie w Workflow na pulpicie nawigacyjnym powoduje wyświetlenie pola akcji z liczbą rozpoczętych kontaktów oraz liczbą aktywnych na każdym kroku. Sekcja dotycząca efektywności podają metryki, w tym współczynniki konwersji i liczbę utraconych kontaktów lub osiągnięcie założonego celu automatyzacji.
Informacje te pozwalają firmom dostosować swoje kampanie e-mailowe, aby zapewnić, że potencjalni klienci otrzymują odpowiednie wiadomości w odpowiednim czasie i pozostają w lejku aż do momentu podgrzania oraz automatycznego przekazania ich do przedstawiciela handlowego / accounta.
Workflowy automatyzacji można również wykorzystać do generowania upsellingu. Jeśli na przykład potencjalny klient właśnie stał się nowym klientem, odpowiedni Workflow może skierować go do innych produktów lub usług, które również mogą być pomocne. Wykorzystując zmianę kryteriów cyklu życia klienta oraz odpowiednie opóźnienie, można automatyczne wyzwolić dalszą komunikację i upselling.
HubSpot, na podstawie zdefiniowanych przez Ciebie kryteriów może przypisać ocenę każdemu kontaktowi (lead score) w zależności podjętych działań, parametrów kontaktu i jego firmy (jak stanowisko, branża, wielkość firmy, roczne przychody, etc) a gdy wynik kontaktu jest wystarczająco wysoki, można uruchomić przepływ pracy, aby pomóc w promowaniu innych działań. Jest to zautomatyzowany sposób na ujednolicenie wysiłków zespołów sprzedażowych i marketingowych oraz podniesienie współczynnika konwersji sprzedaży dla tego konkretnego leada.
Workflowy upraszczające operacje wewnętrzne
Poza automatycznymi wiadomościami e-mail do potencjalnych klientów w lejku sprzedaży, Workflowy mogą być wykorzystywane do uproszczenia codziennej pracy i uzyskania większej ilości czasu na generowanie nowych potencjalnych klientów.
Na przykład, gdy potencjalny klient podejmuje działania, wewnętrzne powiadomienia mogą być wysyłane zarówno do zespołów marketingu, jak i sprzedaży. Można również ustawić wyzwalacz, aby automatycznie utworzył odpowiednie zadania do zrobienia i przypisał do konkretnej osoby w zespole sprzedaży lub marketingu, aby mogły realizować zadania z potencjalnymi klientami dopasowane do jego etapu podróży, na podstawie danych z wbudowanego CRM, interakcji, które są zebrane w jednym miejscu.
Reklamy
Zarządzanie płatnymi reklamami w mediach społecznościowych oraz Google jest dużo łatwiejsze i wydajniejsze w HubSpot. Firmy technologiczne B2B mogą używać list HubSpot do tworzenia i zarządzania reklamami na Facebooku, LinkedIn i Google Ads, który są skutecznymi kanałami generowania leadów. Nowi potencjalni klienci są importowani do HubSpot z serwisów społecznościowych wraz z danymi reklamowymi w celu zapewnienia dobrego raportowania. Firmy mogą tworzyć, planować i monitorować swoje reklamy w swoim portalu HubSpot. Ponieważ HubSpot ma wbudowany CRM, rozwiązaniem unikatowym na rynku jest mierzenie konkretnego ROI z reklam na podstawie wartości transakcji (dealów) w CRM i lejku sprzedaży. Inaczej mówiąc, dzięki narzędziu ADS możesz dokładnie zobaczyć, które reklamy przyniosły które kontakty oraz które kontakty są w lejku sprzedaży z jaką wartością transakcji.
Kliknięcia nie zawsze prowadzą do konwersji, ale reklamy HubSpot w oparciu o customowe eventy z cyklu życia klienta w CRM umożliwia tworzenie reklam i ich śledzenie, dzięki czemu można precyzyjnie określić, gdzie i czy optymalnie wydajesz budżet reklamowy, aby generować najlepszych potencjalnych klientów.
Reklamy współgrają z HubSpot Deals, a raporty wykorzystujące informacje z obu źródeł mogą pokazać, jak wysoki jest ROI dla płatnych reklam. Pomaga to decydentom określić, ile pieniędzy wydać na płatną reklamę i gdzie je wydać na najlepsze generowanie leadów.
Deal’e
Możliwość śledzenia poszczególnych sprzedaży i porównywania ich ze sobą może dać firmom technologicznym B2B przewagę, jeśli chodzi o zrozumienie, w jaki sposób ich potencjalni klienci przechodzą przez lejek sprzedaży.
Zidentyfikowanie tego, co działa na każdym etapie procesu, może pozwolić firmom na powielanie tego dla innych potencjalnych klientów. W HubSpot firma tworzy deal’a zawsze, gdy istnieje potencjalny dochód — na przykład, gdy ktoś prosi o konsultację biznesową, która może doprowadzić do sprzedaży.
Deal jest tworzony wokół tego nowego potencjalnego klienta i śledzony w każdym etapie lejka sprzedażowego z finałem w postaci Wygranego lub Przegranego Deal’a.
Deale mogą być powiązane z kontaktami lub firmami. Rozpoczynają się od zdarzenia, które faktycznie się wydarzyło, np. rozmowy kontaktowej czy prośby o więcej informacji.
Możesz przeglądać wszystkie Deale z pulpitu nawigacyjnego oraz wejść w szczegóły każdego z nich osobno. Na pulpicie nawigacyjnym pokazuje wszystkie Twoje Deala, informacje o ich etapie procesie sprzedażowym, przypisanym przedstawicielu i dacie zamknięcia. Możesz dostosować kolumny, aby zawierały informacje, które chcesz śledzić. Możesz także przeglądać Deale z filtrami.
HubSpot sugeruje filtry, które obejmują Deale zamykające się w tym miesiącu, transakcje zamykające się w tym kwartale oraz transakcje, których termin płatności przypadał w zeszłym miesiącu, ale ich nie zamknęły.
Analityka
Dużą rolę w sukcesie lead generation firmy technologicznej B2B gra jej zdolności do gromadzenia odpowiednich danych, które może być wykorzystana do udoskonalenia jej strategii marketingowej i sprzedażowej. Żadna firma nie może zrobić postępu bez posiadania informacji i danych, zapewniających wgląd w mocne i słabe strony jej strategii.
Wiedza o tym, których wskaźników KPI użyć i jak wykorzystać te dane do podejmowania dobrych decyzji biznesowych, ma kluczowe znaczenie dla planu działania, który generuje wysokiej jakości leady i ogólny wzrost firmy. Istnieją dwie części skutecznego korzystania z HubSpot Analytics: monitorowanie prospektów oraz zagregowane dashboardy KPI, z których korzystanie popchnąć Twoje wysiłki lead generation we właściwą stronę.
Podsumowanie
Gdy prowadzisz swoją firmę technologiczną B2B i wchodzisz w kolejne etapy rozwoju, generowanie i napływ nowych leadów zawsze w centrum uwagi będzie. Poznanie najlepszych sposobów dotarcia do klientów nie zawsze jest łatwe. Rynek nieustannie się zmienia, a obszar digital lead generation wciąż się rozwijają.
Wykorzystanie platformy automatyzacji marketingu B2B, takiej jak HubSpot, która zapewnia zintegrowany system, pozwoli Twojej firmie technologicznej monitorować trendy i interakcje, personalizować działania, działać w ramach połączenia marketingu i sprzedaży w Account Based Marketingu, widzieć zwrot z inwestycji w reklamę i dostosowywać swoje strategie do zmian - czyli jeszcze wydajniej generować wysokiej jakości leady i rozwijać się.
Jeśli chcesz zmaksymalizować możliwości generowania leadów za pomocą agencji partnerskiej HubSpot Brandrocket, skontaktuj się z nami.