#BrandFuel - blog o inbound marketingu

TikTok - aplikacja dla dzieci czy potężne narzędzie biznesowe?

Autor: Karolina Kaczmarek | 25 lutego 2021

TikTok rośnie w siłę i to nie tylko za sprawą najmłodszych jej odbiorców, z którymi przez długi czas była kojarzona, ale również dzięki zaangażowaniu tych nico starszych. Co da się w ostatnim czasie zauważyć, platforma ta rozwija się w zaskakującym tempie i depcze po piętach dotychczasowemu liderowi social media - Instagramowi. Dostrzegło to wiele znanych marek i firm chcących reklamować właśnie tam swoje produkty, licząc na dotarcie do masy potencjalnych klientów. Pomocne okazuje się tu narzędzie oferowane przez twórców aplikacji — TikTok for Business.

Czym jest TikTok?

Ogólnie mówiąc, TikTok to platforma, w której publikowane są treści wideo kręcone w pozycji wertykalnej. Aplikacja daje możliwość prostego i kreatywnego montażu klipu, a także pozwala na urozmaicenie go o dodatkowe elementy, takie jak teksty czy naklejki. Należy też dobrać odpowiedni podkład muzyczny, który jest niezbędny do stworzenia naszego wideo i gotowe! Tak przygotowany materiał pozwoli Ci dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców.

Co go wyróżnia?

TikTok jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji na świecie i ciągle cieszy się niesłabnącą popularnością. Kreatywność jej użytkowników stale pokazuje, że można w niej tworzyć angażujące treści i nie są to już tylko popisy taneczne czy wygłupy ze znajomymi, z czym do tej pory była głównie kojarzona. Coraz częściej znajdziemy w niej wartościowy content z poradami, wskazówkami czy nowościami, a do grona TikTokerów dołączają znane osoby i marki.

Dla kogo jest przeznaczony?

Gdyby jeszcze pół roku temu ktoś zapytał mnie, czy prowadząc firmę powinien brać pod uwagę założenie konta na TikToku, pewnie bym odpowiedziała, że to bez sensu. Dziś jednak sytuacja jest inna, a TikTok to idealna przestrzeń dla takich branż jak beauty, moda, sport i wiele innych. Możliwości aplikacji nie wykorzystuje jeszcze wiele polskich firm, więc masz szansę wyprzedzić konkurencję. Ponadto twórcy aplikacji wyszli naprzeciw osobom, które prowadzą mniejsze i średnie biznesy i oferują nowe narzędzie – TikTok for Business.

TikTok dla biznesu.

TikTok for Business to platforma, która ma pomóc firmom w reklamowaniu się przed masowym odbiorcą, ale w sposób nienachalny i kreatywny, w myśl zasady jej twórców „Don't Make Ads - Make TikToks” (Nie twórz reklam - Twórz TikToki). Platforma udostępnia więc odpowiednie narzędzia pozwalające na kreatywne podejście do marketingu, a ponadto znajdziesz tam cenne porady i odkryjesz inspiracje do stworzenia wartościowych treści. W ramach TikTok for Business firmy będą miały dostęp do łatwiejszego tworzenia reklam i monitorowania prowadzonych kampanii marketingowych.

Jak podbić TikTok?

Są dwa sposoby, aby Twoja firma mogła zaistnieć na TikToku, a mianowicie, możesz podjąć współpracę z influencerem lub możesz założyć konto firmy na platformie i samodzielnie tworzyć filmy. Pamiętaj jednak, że w obu przypadkach najważniejsza jest kreatywność, Twoje filmy muszą przyciągać uwagę odbiorców, nie mogą to być zwykłe reklamy produktów.

Decydując się na samodzielne prowadzenie konta, kieruj się kilkoma zasadami. Pamiętaj, że TikTok największą popularnością cieszy się wśród nastolatków, więc dobrze, by filmy tworzyła osoba, która podąża za trendami. Cały czas bądź na bieżąco, w zakładce „Odkryj” znajdziesz najpopularniejsze hashtagi. Treści na TikToku to przede wszystkim rozrywka, pokaż więc swoją kreatywną stronę, liczy się autentyczność i oryginalne pomysły, zaskakuj swoich odbiorców i staraj się nie kopiować innych. Korzystaj z dostępnych funkcji, które ubarwią Twoje wideo, t.j. filtry, naklejki czy ciekawe przejścia. Pamiętaj o dobrym oświetleniu i ustawieniu kamery. Kluczem do zdobycia popularności i masy odbiorców jest również dobór odpowiedniego podkładu muzycznego. Postaw więc na popularne w danym momencie utwory. Staraj się również regularnie dodawać swoje filmy, a godziny publikacji dopasuj do największej aktywności swoich odbiorców.

Jeśli jednak zdecydujesz się na współpracę z influencerem, który będzie tworzył dla Twojej marki dedykowane filmy, z pomocą w znalezieniu odpowiedniej osoby znów przychodzi sam TikTok, który wprowadził nową platformę Creator Marketplace. Znajdziesz tu kreatywnych twórców, a platforma pozwoli nie tylko na nawiązanie kontaktu, ale także usprawni całą współpracę.

Zastanawiasz się więc, czy TikTok to odpowiednie miejsce dla Twojej firmy? My odpowiadamy - TAK! I nie tylko wtedy, gdy swoją ofertę kierujesz wyłącznie do młodszej grupy. Masz szerokie pole do popisu i możesz zbudować swoją własną niszę, docierając do konkretnej grupy odbiorców. Wszystko zależy wyłącznie od Twojego kreatywnego podejścia.